Medya genellikle toplumsal olayların gündeme gelmesinde, tartışılmasında ve hatta çözüme kavuşturulmasında önemli bir işlev görmektedir. Bu işlevin objektif olarak yerine getirilmesi herkes tarafından istenilmekle birlikte ideal olanıdır. Objektif medya anlayışı, ideal olanı temsil etse de günümüzde medyanın işlevlerini objektif olarak yerine getirmesi (çeşitli sebeplerden ötürü) pek mümkün gözükmemektedir. Medya içeriklerinin hemen hemen tamamında ideolojik yaklaşımları gözlemlemek mümkündür. Bu durumda (toplumsal) olayların doğru değerlendirilme olasılığı da azalmaktadır. Son yıllarda Türkiye’de önemli bir toplumsal soruna dönüşen sokak köpekleri meselesi 2024 yılında uzun süre gündemde kalmış medyada çokça tartışılmıştır. Bu tartışmalarda farklı görüşler ortaya atılmış fakat bu görüşlerin meselenin çözüme kavuşturulmasından çok ideolojik zeminde ele alındığı gözlemlenmiştir.
Bu çalışmanın amacı özellikle son yıllarda toplumsal bir sorun haline dönüşen sokak köpekleri ile ilgili farklı görüşlere sahip köşe yazarları tarafından kaleme alınan köşe yazılarını söylem ve ideoloji bağlamında incelemektir. Çalışmadan elde edilen temel bulguya göre, gazetelerin, bu meseleyi toplumsal bir soruna çözüm bulmaktan ziyade kendi ideolojik anlayışları çerçevesinde ele aldıkları görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mart 2025 |
Gönderilme Tarihi | 28 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 14 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 15 Sayı: 1 |