Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Views of School Administrators on Language Teaching

Yıl 2024, , 88 - 98, 25.12.2024
https://doi.org/10.70870/joinesp.1587082

Öz

With the 21st century, the protection of the elements included in the learning ecosystem in the world has been removed. The whole world is experiencing an intense routine of globalization in dynamic communication, with the expansion and diversification of culture, art, science and other fields. Language teaching is considered one of the prominent systemic features that have an impact on these fields. The importance of foreign languages in operational and training activities has become important in recent years. Especially, foreign language teaching actually starts in the 2nd grade of primary school level, and this is one of the practices that can be presented as an example of this. With this research, the consequences of school money for language teaching continue to be determined. Semi-structured interview method, one of the qualitative research methods, was used to collect data. The opinions of 149 school administrators selected in accordance with the criterion sampling method were taken. As a result of the research, it was determined that school administrators generally viewed language teaching positively. In the study, it is stated that language teaching is necessary, the time allocated to language teaching is not sufficient, the resources for language teaching are not sufficient, the age to start language teaching should be between 4-6 years old, students' attitudes towards the learned language are negative in language teaching, and school administrators' attitudes towards the learned language in language teaching are negative. It has been concluded that the results are positive, that reorganizations should be made for language teaching, that all elements in the process of language teaching should be better equipped and that it should include elements of globalization.

Kaynakça

  • Akarsu, B. (1984) Wilhelm Von Humboldt’da Dil-Kültür Bağlantısı, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Akdoğan, F. (2004). Yeni Projeler Işığında Erken Yaşta Yabancı Dil Öğretimi. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 1., 97-109
  • Aksan, D. (1977). Her Yönüyle Dil: Ana Çizgileriyle Dilbilim I, Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Arslan, A. & Coşkun, A. (2012). Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı: Türkiye ve Dünya’da neler oluyor. AİBÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12[Özel Sayı], 1- 19.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır? Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388.
  • Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi. 9(1), 23-28.
  • Bozavlı, E. (2015). İlkokul 2. Sınıfta Yabancı Dil Öğretiminin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi. Yıl: 2, Sayı: 2, Mart 2015, s. 74-83 Brewster, J., Ellis, G., & Girard, D. (2004). The
  • Primary English Teacher's Guide. Harlow: Penguin Books.
  • Creswell, J. W. & Plano Clark, V. L. (2015). Karma Yöntem Araştırmaları, Tasarımı ve Yürütülmesi (Çeviri Ed.: Y. Dede ve S. B. Demir). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Demirel, Ö. (2021). Yabancı Dil Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi
  • Demirkan, C. (2008). Yabancı Dil Öğreniminin Bireylerin Sosyal Yaşamına Etkisi: Isparta’da Öğretmenler Üzerine Bir Araştırma, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü: Isparta.
  • Eby (2013). Uzaktan Eğitim Ortamlarının Tasarımı: Yazılım Mühendisliği Yaşam Döngüsü Yaklaşımı. Kültür Ajans.
  • Edelenbos, P., Johnstone, R. & Kubanek, A. (2006). Les grands principes pédagogiques sur lesquels se fonde l’enseignement des langues aux très jeunes apprenants, Ellis, A. K. (2004). Exemplars Of Curriculum Theory. New York: Eye on Education, Inc.
  • Genç, N. (2004). Yönetim ve Organizasyon – Çağdaş Sistemler ve Yaklaşımalar, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Genç İlter, B., & Er, S. (2007). Erken Yaşta Yabancı Dil Öğretimi Üzerine Veli ve Öğretmen Görüşler. Kastamonu Education Journal, 15(1), 21-30.
  • Gordon, T. (2007). Teaching Young Children A Second Language. London: Praeger.
  • Gökcan, B. & Köksal, N. (2024). Yabancı Dil Öğretmenlerinin Web 2.0 Araçlarını Kullanma Deneyimlerinin İncelenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 15(1), 30-44.
  • Haznedar, B. (2012). Türkiye’de Yabancı Dil Öğretimi: İlköğretim Yabancı Dil Programı. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi. 21(2), 15-29.
  • Humboldt, W. (1988). On Language. Peter Heath (Çev). Cambridge: Cambridge University Press.
  • İnal, E (2023). Yabancı/İkinci Dil Öğretiminde Farklı Yaş Grubu Pedagojisi. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi (Ö12). 114-123.
  • Kazazoğlu, S. (2010). İngiliz Dili Eğitimi Bölümlerinde Görev Yapan İngilizce Öğretmenlerinin Ders Kitabı Kullanımına İlişkin Tercihleri. Dil Dergisi, 148
  • Katsuyama, H., Nishigaki, C., & Wang, J. (2008). The Effectiveness of English Teaching in Japanese Elementary Schools: Measured by Proficiency Tests Administered to Seventh-Year Students. RELC Journal, 39(3), 359-80. https://doi.org/10.1177/0033688208096846
  • Kırkız, Y.A. (2010). Öğrencilerin İngilizce Dersine Ait Tutumları ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişki. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Edirne.
  • Krashen, S. & Terrell, T. D. (2000), The Natural Approach, Longman.
  • Lincoln, S. Y., & Guba, E. G. (1985). Naturalistic Inquiry. Thousand Oaks, CA: Sage, InElo,
  • Memduhoğlu, H.B. & Kozikoğlu, İ. (2015). Üniversite Öğrencilerinin Yabancı Dil Derslerine İlişkin Tutumları. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 24.
  • Şevik, M. (2008). Avrupa Ülkelerinde İlköğretim Birinci Kademe Zorunlu Yabancı Dil Öğretiminin Karşılaştırılması. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 41(1):133-160 Shin, N. (2006). Online
  • Learner’s “Flow” Experience: An Empirical Study. British Journal of Educational Technology, 37, 705-720. Solak, E. & Semerci, H. (2015). İkinci Sınıfta İngilizce Öğretimine Yönelik Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi,16, ss, 1-23
  • Yücel, E., Dimici, K., Yıldız, B. & Bümen, N.T. (2017). Son 15 Yılda Yayımlanan İlk ve Ortaöğretim İngilizce Dersi Öğretim Programları Üzerine Bir Analiz. Ege Eğitim Dergisi, 2(18). Ss. 702-737
  • Zehir Topkaya, E., & Küçük, Ö. (2010). An Evaluation of 4th and 5th Grade English Language Teaching Program. İlköğretim Online, 9(1), 52-65.

Dil Öğretimine Yönelik Okul Yöneticilerinin Görüşleri

Yıl 2024, , 88 - 98, 25.12.2024
https://doi.org/10.70870/joinesp.1587082

Öz

Dünya üzerindeki sınırlar 21. Yüzyıl ile birlikte öğrenme ekosistemine dâhil olan unsurların etkisiyle kaldırılmıştır. Tüm dünya dinamik bir etkileşim içinde yoğun bir küreselleşme rutinini kültür, sanat, bilim ve diğer alanlarda derinlemesine ve çeşitlemesine yaşamaktadır. Dil öğretimi bu alanlarda etkisi olan ve öne çıkan sistemsel öğelerden biri olarak kabul edilir. Ülkemizde de eğitim sisteminde yabancı dilin önemi son yıllarda önemli bir yerdedir. Özellikle ilkokul seviyesinde 2. Sınıf itibariyle yabancı dil öğretimi başlaması buna örnek olarak verilebilecek uygulamalardandır. Bu araştırma ile okul yöneticilerinin dil öğretimine yönelik görüşleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Verilerin toplanmasında nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi kullanılmıştır. Ölçüt örnekleme yöntemine uygun olarak seçilen 149 okul yöneticisinin görüşleri alınmıştır. Araştırma sonucunda genel anlamda okul yöneticilerinin dil öğretimini olumlu gördükleri tespit edilmiştir. Çalışmada dil öğretiminin gerekli olduğu, dil öğretimine ayrılan sürenin yeterli olmadığı, dil öğretimine yönelik kaynakların yeterli olmadığı, dil öğretimine başlama yaşının 4-6 yaş aralığında olması gerektiği, dil öğretiminde öğrencilerin öğrenilen dile yönelik tutumlarının olumsuz olduğu, dil öğretiminde okul yöneticilerinin öğrenilen dile yönelik tutumlarının olumlu olduğu, dil öğretimine yönelik yeniden düzenlemelerin yapılması gerektiği ve dil öğretiminde süreç içerisindeki tüm öğelerin daha donanımlı olmasının gerekli olduğu ve küreselleşme unsurları içermesi gerektiği sonuçlarına ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Akarsu, B. (1984) Wilhelm Von Humboldt’da Dil-Kültür Bağlantısı, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Akdoğan, F. (2004). Yeni Projeler Işığında Erken Yaşta Yabancı Dil Öğretimi. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 1., 97-109
  • Aksan, D. (1977). Her Yönüyle Dil: Ana Çizgileriyle Dilbilim I, Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Arslan, A. & Coşkun, A. (2012). Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı: Türkiye ve Dünya’da neler oluyor. AİBÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12[Özel Sayı], 1- 19.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır? Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388.
  • Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi. 9(1), 23-28.
  • Bozavlı, E. (2015). İlkokul 2. Sınıfta Yabancı Dil Öğretiminin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi. Yıl: 2, Sayı: 2, Mart 2015, s. 74-83 Brewster, J., Ellis, G., & Girard, D. (2004). The
  • Primary English Teacher's Guide. Harlow: Penguin Books.
  • Creswell, J. W. & Plano Clark, V. L. (2015). Karma Yöntem Araştırmaları, Tasarımı ve Yürütülmesi (Çeviri Ed.: Y. Dede ve S. B. Demir). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Demirel, Ö. (2021). Yabancı Dil Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi
  • Demirkan, C. (2008). Yabancı Dil Öğreniminin Bireylerin Sosyal Yaşamına Etkisi: Isparta’da Öğretmenler Üzerine Bir Araştırma, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü: Isparta.
  • Eby (2013). Uzaktan Eğitim Ortamlarının Tasarımı: Yazılım Mühendisliği Yaşam Döngüsü Yaklaşımı. Kültür Ajans.
  • Edelenbos, P., Johnstone, R. & Kubanek, A. (2006). Les grands principes pédagogiques sur lesquels se fonde l’enseignement des langues aux très jeunes apprenants, Ellis, A. K. (2004). Exemplars Of Curriculum Theory. New York: Eye on Education, Inc.
  • Genç, N. (2004). Yönetim ve Organizasyon – Çağdaş Sistemler ve Yaklaşımalar, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Genç İlter, B., & Er, S. (2007). Erken Yaşta Yabancı Dil Öğretimi Üzerine Veli ve Öğretmen Görüşler. Kastamonu Education Journal, 15(1), 21-30.
  • Gordon, T. (2007). Teaching Young Children A Second Language. London: Praeger.
  • Gökcan, B. & Köksal, N. (2024). Yabancı Dil Öğretmenlerinin Web 2.0 Araçlarını Kullanma Deneyimlerinin İncelenmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 15(1), 30-44.
  • Haznedar, B. (2012). Türkiye’de Yabancı Dil Öğretimi: İlköğretim Yabancı Dil Programı. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi. 21(2), 15-29.
  • Humboldt, W. (1988). On Language. Peter Heath (Çev). Cambridge: Cambridge University Press.
  • İnal, E (2023). Yabancı/İkinci Dil Öğretiminde Farklı Yaş Grubu Pedagojisi. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi (Ö12). 114-123.
  • Kazazoğlu, S. (2010). İngiliz Dili Eğitimi Bölümlerinde Görev Yapan İngilizce Öğretmenlerinin Ders Kitabı Kullanımına İlişkin Tercihleri. Dil Dergisi, 148
  • Katsuyama, H., Nishigaki, C., & Wang, J. (2008). The Effectiveness of English Teaching in Japanese Elementary Schools: Measured by Proficiency Tests Administered to Seventh-Year Students. RELC Journal, 39(3), 359-80. https://doi.org/10.1177/0033688208096846
  • Kırkız, Y.A. (2010). Öğrencilerin İngilizce Dersine Ait Tutumları ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişki. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Edirne.
  • Krashen, S. & Terrell, T. D. (2000), The Natural Approach, Longman.
  • Lincoln, S. Y., & Guba, E. G. (1985). Naturalistic Inquiry. Thousand Oaks, CA: Sage, InElo,
  • Memduhoğlu, H.B. & Kozikoğlu, İ. (2015). Üniversite Öğrencilerinin Yabancı Dil Derslerine İlişkin Tutumları. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 24.
  • Şevik, M. (2008). Avrupa Ülkelerinde İlköğretim Birinci Kademe Zorunlu Yabancı Dil Öğretiminin Karşılaştırılması. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 41(1):133-160 Shin, N. (2006). Online
  • Learner’s “Flow” Experience: An Empirical Study. British Journal of Educational Technology, 37, 705-720. Solak, E. & Semerci, H. (2015). İkinci Sınıfta İngilizce Öğretimine Yönelik Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi,16, ss, 1-23
  • Yücel, E., Dimici, K., Yıldız, B. & Bümen, N.T. (2017). Son 15 Yılda Yayımlanan İlk ve Ortaöğretim İngilizce Dersi Öğretim Programları Üzerine Bir Analiz. Ege Eğitim Dergisi, 2(18). Ss. 702-737
  • Zehir Topkaya, E., & Küçük, Ö. (2010). An Evaluation of 4th and 5th Grade English Language Teaching Program. İlköğretim Online, 9(1), 52-65.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dil Çalışmaları (Diğer), Alan Eğitimleri (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Özgür Uygur 0009-0007-4994-5821

Erken Görünüm Tarihi 20 Aralık 2024
Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 18 Kasım 2024
Kabul Tarihi 16 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Uygur, Ö. (2024). Dil Öğretimine Yönelik Okul Yöneticilerinin Görüşleri. International Journal of English for Specific Purposes, 2(2), 88-98. https://doi.org/10.70870/joinesp.1587082