Edebi metinlerde karakterlerinin eylemleri ve konuşmaları gerçekleştiği yerlerinin haritalanması yazarın sosyal bağlamların sunmasını sağlar. Yazarların niyetlerine ve anlatılan olayların niteliğine bağlı olarak belirlenmiş hayali mekanlar, yerel noktaları, kırsal manzaralar, kentsel alanlar veya iş yerleri gösterebilir. Çeşitli romanlarda, hayali kişilikler eğitim alanlarıyla bağlılantılı olduğunda yazarın anlatı açıklaması eğitici sahneleri tasvir edebilir. Bu nedenle, belirli bir topluluğun pedagojik kaygılarını yansıtması ve okuyucuları belirli akademik alanlarla ilgili epistemik bakiş açıları hakkında bilgilendirmesi için edebi alanlar kurgusal sınıflar şeklini alabilir. Bu yüzden, bu makale edebi düzyazıdaki öğretici sahnelerin tanımlanması yoluyla öğrenme ortamların sanatsal görselleştirmesinin keşfetmesi amaçlamaktadır. Farklı eğitim bağlamlarını içeren hayali sınıfların çeşitli imajlarını belirtmek için alıntılanan pasajlar yetişken edebiyatı, çocuk romanları ve genç yetişken edebiyatı da dehil olmak üzere türlü edebi eserlerden alınmıştır. Verilen alıntıların incelenmesi için üslup ve söylem yönlerini ve karakterin konuşma tarzlarını hedef alan çeşitli analiz tekniklerin kullanımına dayanılmaktadır. İlk olarak, bu çalışma eğitim ortamların farklı boyutlarının önemi ve tarih boyunca dersliklerin ortaya çıkışı ve gelişiminin kısa ve öz bir anlatımı sunulmaktadır. Daha sonra, kurgu eserlerinde eğitim ortamların yansımalarının tarihsel bir taslağı verilmektedir. Ayrıca, kurgusal sınıfların gerçek veya prospectif öğrenme alanlarınin görüntülerini nasıl temsil edebileceğini ortaya çıkarmak amacıyla birkaç romandan çeşitli örneklerin sağlanması vasitasıyla edebi öğrenme alanların farklı yüzü gösterilmektedir. Esasen bu araştırma çalışması romanlardaki öğrenme mekanlarının belirlenmesi, gerçek yaşam durumlarını simüle eden pedagojik ortamların farklı boyutlarını yansıtan birkaç örneğin bir tür estitik haritalaması işlev gördüğü düşüncesini aktarmayı amaçlamaktadır.
The mapping of places in literary texts enables the writer to present the social contexts wherein the characters’ actions and conversations take place; the delineated imaginary spaces may denote domestic spots, country-side landscapes, urban areas or work places depending on the writers’ intentions and the nature of the narrated events. In various novels, the author’s narrative description may depict educational scenes whenever the fictitious personalities are affiliated to educational spheres. Accordingly, literary spaces may take the form of fictional classrooms to reflect the pedagogical concerns of a particular community and enlighten the readers about the epistemic perspectives related to certain academic realms. Consequently, the present article aims at exploring the artistic visualisation of learning environments via the description of instructional sceneries within literary prose. In order to denote miscellaneous illustrations of fictitious classrooms involving different educational contexts, the quoted passages are extracted from a variety of literary works including adult fiction, children’s novels and young adult fiction. The study of the furnished excerpts relies on the use of various techniques of analysis targeting aspects of style and discourse as well as the characters’ speech styles. This manuscript initially presents the significance of the distinct dimensions of educational atmospheres as well as a succinct account of the emergence and development of classrooms throughout history. Subsequently, it furnishes a historical sketch of the reflections of educational settings in fictional works. Then, different facets of literary learning spaces are illustrated through the provision of various examples elicited from several novels to reveal how fictional classrooms can represent images of actual or prospective educational climates. Indeed, this research work attempts to convey the idea that the delineation of learning spaces in narratives constitutes a sort of an aesthetic mapmaking of a set of instances simulating real-life situations.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Dil Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Theoretical Article |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 20 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 28 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 16 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 2 Sayı: 2 |