Tanımlayıcı-kesitsel tipte gerçekleştirilen araştırmanın amacı, hemşirelik ve ebelik bölümü intörn programının öğrenciler, hemşireler ve ebeler tarafından değerlendirilmesidir. Araştırmanın evrenini; hemşirelik ve ebelik intörn öğrencileri ile intörn stajına çıkılan alanlarda çalışan hemşire ve ebeler oluşturmuştur. Veriler, “Öğrenciler için Tanımlayıcı Bilgi Formu”, “Nightingale İntern Programı Değerlendirme Ölçeği (N-İPDÖ)” ve “Hemşire ve Ebeler için Veri Toplama Formu” kullanılarak toplanmıştır. Araştırmaya 30 hemşirelik ve 36 ebelik öğrencisi ile 87 hemşire ve ebe katılmıştır. Veriler, tanımlayıcı istatistiksel analiz ve içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Öğrencilerin ölçek alt boyut puan ortalamaları 4,32±0,91 ile 3,53±1,14 arasında değişmekte olup, toplam puan ortalaması 3,97±0,81’dir. Araştırmaya katılan çalışanların %95,4’ü program ile öğrencilerin kendilerine güvenlerinin ve mesleki gelişimlerinin, %74,7’si ise bakım kalitelerinin arttığını bildirmiştir. Öğrencilerin %21,05’i intörn stajı süresince “Akademik kadronun öğrenci ile daha fazla ilgilenmesini ve yaşanan sorunlarda çözüm sağlayıcı olması”nı önermiştir. Programa yönelik öneriler sorulduğunda katılımcılar programın süresinin arttırılması gerektiğini belirtmişlerdir. İntörn programının; öğrenciler ve hemşire/ebeleri olumlu yönde etkilediği söylenebilir. Araştırma sonuçlarının ve gelen önerilerin, programın geliştirilmesine katkı sunacağı düşünülmektedir.
Nursing student midwifery student internship program Nursing student, midwifery student, internship program
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 1 |