This study evaluated the effect of the escape room method on the patient care process of nursing students. The study employed a one-group posttest research design and was conducted between July and December 2023. The sample was 60 second-year nursing students from the Faculty of Health Sciences at Manisa Celal Bayar University. Data were collected using the Descriptive Information Form, the Time, Tips and Score Chart, and the Satisfaction Form for Escape Room. The escape room activity was implemented with 10 groups, each comprising six students, with each group participating in the activity once. Descriptive statistics, numbers, frequency, percentages, Mann-Whitney U test, Kruskal-Wallis test, and Spearman correlation analysis were employed to analyze the data. Analysis of the satisfaction scores indicated that most students (85.2%) reported being satisfied with the escape room method. The mean total application time was 20.85 ± 5.15 minutes, and the mean total score of the groups was 56.80 ± 2.50. A comparison of total application durations and scores among different groups revealed no statistically significant differences (p > 0.05). All groups (100%) used 1-3 tips during the activity. A weak positive correlation was found between total application durations and total scores; however, no significant correlation was observed between the time spent in the escape room, total scores, and satisfaction levels. All students completed the escape room activity within the allocated time. The majority attained high scores while utilizing a minimal number of tips, and most reported a high level of satisfaction with the experience. They indicated that the escape room method enhanced their motivation and learning processes and contributed to developing manual and problem-solving skills. Moreover, they found the activity engaging and were able to effectively transfer their theoretical knowledge into practice. As a result, they recommended the integration of similar experiential learning approaches into nursing education.
Bu çalışma, hemşirelik öğrencilerinde hasta bakım sürecinin uygulanmasında kaçış odası yönteminin etkisini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın tipi son-test tek gruplu araştırma tasarımı şeklinde gerçekleştirildi. Araştırma, Temmuz-Aralık 2023 tarihlerinde Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde 2. sınıf hemşirelik bölümünde öğrenim gören 60 öğrenciyle gerçekleştirildi. Veriler, Birey Tanılama Formu, Zaman, İpuçları ve Puan Çizelgesi ve Memnuniyet Anketi ile toplandı. Kaçış odası 6 kişiden oluşan toplam 10 grup ile gerçekleştirildi ve her grup sadece bir defa aktiviteye katıldı. Verilerin analizinde, sayı yüzde dağılımı, tanımlayıcı istatistikler, Mann Whitney U, Kruskal Wallis testi ve Spearman korelasyon analizi kullanıldı. Çalışmaya katılan öğrencilerin memnuniyet puanlarını incelendiğinde, çoğunun (%85,2) kaçış odası yönteminin uygulamasından memnun olduğu saptandı. Grupların toplam işlem süresi ortalaması 20,85±5,15, toplam puan ortalaması ise 56,80±2,50 olarak saptandı. Öğrencilerin gruplara göre toplam işlem süresi ve toplam puanları karşılaştırıldığında, gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı fark olmadığı belirlendi (p>0,05). Grupların hepsi (%100) 1-3 ipucu kullandı. Öğrencilerin toplam işlem süreleri ile toplam puanları arasında pozitif yönde zayıf korelasyon olduğu belirlendi. Öğrencilerin kaçış odası yönteminin uygulanması sırasında kullandıkları süre, toplam puanları ve memnuniyet düzeyleri arasında ilişki olmadığı saptandı. Öğrencilerin hepsi verilen süre içerisinde oyunu tamamladı. Çoğu yüksek puan aldı, çok az ipucu kullandı ve çoğu oyundan memnun kaldılar. Öğrenciler kaçış odası yönteminin uygulanmasında kendilerini motive ettiğini, öğrenmelerine, el becerilerinin ve problem çözme becerilerinin gelişmesine yardımcı olduğunu belirttiler. Ayrıca uygulamadan keyif aldıklarını, teori bilgilerini pratiğe aktardıklarını bildirdiler. Sonuç olarak bu tür uygulamalara hemşirelik eğitiminde yer verilmesini önerdiler.
kaçış odası oyunlaştırma hemşirelik eğitimi öğrenci hasta bakım süreci
| Birincil Dil | İngilizce |
|---|---|
| Konular | Hemşirelik Eğitimi, Hemşirelik Esasları |
| Bölüm | Araştırma Makaleleri |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 24 Ağustos 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 20 Nisan 2025 |
| Kabul Tarihi | 13 Temmuz 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 6 Sayı: 2 |