Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kuşadası'nda Bulunan Konaklama İşletmelerinde Animasyon Hizmetlerine Yönelik Yapılan Sosyal Medya Yorumlarının İncelenmesi

Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 2, 173 - 191, 30.12.2021

Öz

Değerlendirme ve şikâyet amaçlı web siteleri turizm sektöründe tatilcilerin bir destinasyon veya turizm işletmesine yönelik bilgi edinmek, daha önce o destinasyonda ya da turizm işletmesinde tatil deneyimi yaşayan kişilerin değerlendirmelerinden yararlanmak ve kendilerine sunulan ürün ve hizmete karşı memnuniyet ve memnuniyetsizliklerini dile getirmek amacıyla söz konusu destinasyon veya işletmeye yönelik değerlendirmelerini dile getirmek amacıyla kullandıkları bir iletişim aracı haline gelmiştir. Bu çalışmada Kuşadası’nda otel işletmelerinde konaklayan misafirlerin konaklamaları süresince kendilerine sunulan animasyon hizmetlerine yönelik TripAdvisor web sitesinde yaptıkları yorumların belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu çalışmada nitel araştırma yaklaşımından yararlanılmıştır. Araştırma sorusu, Kuşadası’nda bulunan otellerin animasyon hizmetlerine yönelik yapılan yorumların nasıl olduğudur. Bu araştırma sorusunun yanıtlanabilmesi için nitel araştırma tekniklerinden doküman analizinden yararlanılmıştır. Doküman kaynağı olarak TripAdvisor web sitesinin seçilmesinin sebebi Dünya’nın en büyük seyahat ve yorum sitesi olmasıdır. 500 milyondan fazla tarafsız gezgin yorumunu, otellerin güncel görsellerini toplayarak kullanıcılarıyla paylaşmakta ve araştırmacılar için önemli bir veri kaynağı haline gelmektedir. Bu çalışmada öncelikle turizmde animasyon kavramı incelenerek literatür taraması yapılmıştır. Daha sonra TripAdvisor web sitesinde Kuşadası’nda bulunan sekiz adet konaklama işletmesinin animasyon hizmetlerine yönelik 2018-2019 yılları arasında yapılan toplam 1697 yorum incelenerek belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada 2018- 2019 yılları arasında TripAdvisor ’da Kuşadası bölgesinde yer alan 8 adet konaklama işletmesine ait yorumlar nitel araştırma veri analiz yöntemi olan doküman analizi yöntemi kullanılarak değerlendirilmiştir. Değerlendirmeler sonucunda olumlu ve olumsuz, animasyon hizmetlerini tanımlayan değişkenler saptanmıştır. TripAdvisor’dan elde edilen verilere doküman analizi uygulanmış, yapılan analizler sonucunda animasyon hizmetlerine yönelik yorumların büyük bir çoğunluğunun olumlu yorumlar olduğu sonucu ortaya çıkmıştır. Araştırma sonuçlarının, turizm işletmelerinde animasyon hizmetlerinde çalışan yöneticilerin ve diğer iş görenlerin fikir edinmelerine yardımcı olması ön görülmektedir. Daha önce bu alanda böyle bir çalışma yapılmamış olması ve ilk olması çalışmanın ayırt edici özelliğidir. Ayrıca mevcut literatürde turizmde animasyon hizmetlerine yönelik çalışmaların yetersiz olması sebebiyle bu çalışma gelecekte yapılacak olan çalışmalar için bir kaynak olma özelliğine de sahiptir.

Kaynakça

  • Refarans1: Akçakoyun, F. (2000). Muğla Yöresinde Bulunan Turistik Oteller ve Tatil Köylerinde Sportif Animasyon ve Rekreasyon Faaliyetlerinin Hizmet Satışlarına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muğla.
  • Referans2: Argan, M. (2007). Eğlence Pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Referans3: Arıkan, R. (2011). Araştırma Yöntem ve Teknikleri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Referans4: Aymankuy, Ş.Y. (2011). Yerli Turistlerin İnternet Ortamındaki Şikayetlerinin Satınalma Kararlarına Etkileri. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14 (25), 218-238.
  • Referans5: Ayvacı, H. (2018). Türkiye’deki Turizm Animasyonlarında Somut Olmayan Kültürel Miras Ulusal Unsurlarının Kullanımı. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Seyahat İşletmeciliği ve Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Ankara.
  • Referans:6 Baş, T., Akturan, U. (2008). Nitel Araştırma Yöntemleri: Nvivo 7.0 ile Nitel Veri Analizi. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Referans7: Çetiner, H. (2018). Animasyon Aktivitelerinde Deneyim Kalitesinin Tekrar Satınalma Niyetine Etkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Referans8: Dalkılıç, G., & Mil, B. (2017). Rekreasyon- Animasyon Hizmetlerinin Sınıflandırılması ve Otel İşletmelerindeki Öneminin Değerlendirilmesi. Beykoz Akademi Dergisi, 5(2), 40-72.
  • Referans9: Demir, M., & Demir, Ş.Ş. (2015). Otel Animasyon Hizmetlerinin Yöneticiler ve Turistlerin Bakış Açısıyla Değerlendirilmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 1(1), 35-48.
  • Referans10: Erdoğan, İ. (2012). Pozitivist Metodoloji ve Ötesi. Ankara: Erk Yayınları
  • Referans11: Giritlioğlu, İ. (2015). Turizmin Tarihsel ve Yapısal Gelişimi., Z. Aslan. (Ed.). Genel Turizm içinde (33-60). Ankara: Grafiker Yayınları.
  • Referans12: Glinia, E., Costa, G., & Drakou, A. (2004). Hotel Animation and Professional Perspectives in Greece. The Journal of The College of Tourism and Hotel Management, 2-180.
  • Referans13: Gürkan, G.Ç., & Polat, D.D (2014). Ege ve Akdeniz Bölgesi’nde Faaliyet Gösteren Resort Konaklama İşletmeleri Hakkında Yapılan Şikayetler Üzerine Nitel Bir Araştırma. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi/ Journal of Travel and Hospitality Management, 11(2), 45-61.
  • Referans14: Hazar, A. (2014). Rekreasyon ve Animasyon. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Referans15: Karaman, M., Özgürel, G., & Bingöl, Z. (2016). Turizm Pazarlamasında Animasyon Aktivitelerinin Bir Araç Olarak Değerlendirilmesi. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 6(11), 601-618.
  • Referans16: Karasar, N. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Referans17: Kozak, M. & Coşar, Y. (2017). Foca Club Med: İts History, Characteristics And Consequences For The Turkish Tourism Industry. Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, 28(1), 39-57.
  • Referans18: Millî Eğitim Bakanlığı. (2014). Eğlence Hizmetleri: Animasyona Hazırlık. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Referans19: Mikulic, J. & Prebezac, D. (2011). Evaluating Hotel Animation Programs At Mediterranean Sun-and-Sea Resorts: an Impact – Asymmetry Analysis. Tourism Management, 32, 688- 696.
  • Referans20: Odabaşı, Y. (2009). Satış ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM). İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Referans21: Sotiriadis, M.D. (2014). Management and Operational Issues of Animation Services in Resort and All-inclusive Hotels: Evidence from Greece, Mediterranean Journal of Social Sciences, 5(20), 692-698.
  • Referans22: Sönmez, V., Alacapınar, F. G. (2016). Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Referans23: TripAdvisor. (2020). https://tripadvisor.mediaroom.com/tr-about-us Erişim Tarihi:20.03.2020
  • Referans24: Topaloğlu, C., & Özgürel, G. (2018). Konaklama İşletmelerinde Çocuk Kulübü Aktiviteleri Üzerine Bir Araştırma. Journal of Recreation and Tourism Research, 5(3), 45-64.
  • Referans25: Turan F. (2010). Dört ve Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Animasyon Hizmetlerinin Yeterliliği Üzerine Bir Alan Çalışması. Yüksek Lisans Tezi, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Referans26: Türk Dil Kurumu. (2020). https://sozluk.gov.tr/ Erişim Tarihi: 15.03.2020
  • Referans27: Yağcı, P. (2020). Duygusal Emek, Tükenmişlik, Örgütsel Bağlılık ve İşten Ayrılma Niyetine Etkisi: Animatörler Üzerine Bir Araştırma. Doktora Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Referans28:Y ıldırım, A., Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık

Investigation of Social Media Comments on Animation Services in Accomodation Business in Kuşadası

Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 2, 173 - 191, 30.12.2021

Öz

Websites for evaluation and complaints are used by holidaymakers in the tourism sector to obtaininformation about a destination or tourism business, to benefit from the evaluations of people whohave had a holiday experience in that destination or tourism business, and to express their satisfactionor dissatisfaction with the products and services offered to them. It has become a communication toolthat they use to express their evaluations about the business. In this study, it is aimed to determine thecomments made by the guests staying in the hotel establishments in Kuşadası about the animationservices offered to them during their stay on the TripAdvisor website. Qualitative research approachwas used in the study. The research question is how are the comments made about the animationservices of the hotels in Kuşadası. In order to answer this research question, document analysis, one ofthe qualitative research techniques, was used. The reason why TripAdvisor website was chosen as thedocument source is that it is the world's largest travel and comment website. It collects more than 500million unbiased traveler reviews, up-to-date images of hotels, and shares them with its users, makingit an important data source for researchers. In this study, first of all, the concept of animation intourism was examined and a literature review was made. Then, a total of 1697 comments madebetween 2018-2019 for the animation services of eight accommodation businesses in Kuşadası on theTripAdvisor website were examined and tried to be determined. In the study, the comments of 8accommodation businesses in the Kuşadası region on TripAdvisor between 2018 and 2019 wereevaluated using the document analysis method, which is a qualitative research data analysis method.As a result of the evaluations, positive and negative variables defining animation services weredetermined. Document analysis was applied to the data obtained from TripAdvisor, and as a result ofthe analysis, it was concluded that the majority of the comments on animation services were positivecomments. It is anticipated that the results of the research will help managers and other employeesworking in animation services in tourism enterprises to get an idea. The distinguishing feature of thisstudy is that such a study has not been conducted in this area before and it is the first. In addition, dueto the inadequacy of studies on animation services in tourism in the current literature, it is thought thatthis study has the feature of being a source for future studies.

Kaynakça

  • Refarans1: Akçakoyun, F. (2000). Muğla Yöresinde Bulunan Turistik Oteller ve Tatil Köylerinde Sportif Animasyon ve Rekreasyon Faaliyetlerinin Hizmet Satışlarına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muğla.
  • Referans2: Argan, M. (2007). Eğlence Pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Referans3: Arıkan, R. (2011). Araştırma Yöntem ve Teknikleri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Referans4: Aymankuy, Ş.Y. (2011). Yerli Turistlerin İnternet Ortamındaki Şikayetlerinin Satınalma Kararlarına Etkileri. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14 (25), 218-238.
  • Referans5: Ayvacı, H. (2018). Türkiye’deki Turizm Animasyonlarında Somut Olmayan Kültürel Miras Ulusal Unsurlarının Kullanımı. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Seyahat İşletmeciliği ve Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Ankara.
  • Referans:6 Baş, T., Akturan, U. (2008). Nitel Araştırma Yöntemleri: Nvivo 7.0 ile Nitel Veri Analizi. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Referans7: Çetiner, H. (2018). Animasyon Aktivitelerinde Deneyim Kalitesinin Tekrar Satınalma Niyetine Etkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Referans8: Dalkılıç, G., & Mil, B. (2017). Rekreasyon- Animasyon Hizmetlerinin Sınıflandırılması ve Otel İşletmelerindeki Öneminin Değerlendirilmesi. Beykoz Akademi Dergisi, 5(2), 40-72.
  • Referans9: Demir, M., & Demir, Ş.Ş. (2015). Otel Animasyon Hizmetlerinin Yöneticiler ve Turistlerin Bakış Açısıyla Değerlendirilmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 1(1), 35-48.
  • Referans10: Erdoğan, İ. (2012). Pozitivist Metodoloji ve Ötesi. Ankara: Erk Yayınları
  • Referans11: Giritlioğlu, İ. (2015). Turizmin Tarihsel ve Yapısal Gelişimi., Z. Aslan. (Ed.). Genel Turizm içinde (33-60). Ankara: Grafiker Yayınları.
  • Referans12: Glinia, E., Costa, G., & Drakou, A. (2004). Hotel Animation and Professional Perspectives in Greece. The Journal of The College of Tourism and Hotel Management, 2-180.
  • Referans13: Gürkan, G.Ç., & Polat, D.D (2014). Ege ve Akdeniz Bölgesi’nde Faaliyet Gösteren Resort Konaklama İşletmeleri Hakkında Yapılan Şikayetler Üzerine Nitel Bir Araştırma. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi/ Journal of Travel and Hospitality Management, 11(2), 45-61.
  • Referans14: Hazar, A. (2014). Rekreasyon ve Animasyon. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Referans15: Karaman, M., Özgürel, G., & Bingöl, Z. (2016). Turizm Pazarlamasında Animasyon Aktivitelerinin Bir Araç Olarak Değerlendirilmesi. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 6(11), 601-618.
  • Referans16: Karasar, N. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Referans17: Kozak, M. & Coşar, Y. (2017). Foca Club Med: İts History, Characteristics And Consequences For The Turkish Tourism Industry. Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, 28(1), 39-57.
  • Referans18: Millî Eğitim Bakanlığı. (2014). Eğlence Hizmetleri: Animasyona Hazırlık. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Referans19: Mikulic, J. & Prebezac, D. (2011). Evaluating Hotel Animation Programs At Mediterranean Sun-and-Sea Resorts: an Impact – Asymmetry Analysis. Tourism Management, 32, 688- 696.
  • Referans20: Odabaşı, Y. (2009). Satış ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM). İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Referans21: Sotiriadis, M.D. (2014). Management and Operational Issues of Animation Services in Resort and All-inclusive Hotels: Evidence from Greece, Mediterranean Journal of Social Sciences, 5(20), 692-698.
  • Referans22: Sönmez, V., Alacapınar, F. G. (2016). Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Referans23: TripAdvisor. (2020). https://tripadvisor.mediaroom.com/tr-about-us Erişim Tarihi:20.03.2020
  • Referans24: Topaloğlu, C., & Özgürel, G. (2018). Konaklama İşletmelerinde Çocuk Kulübü Aktiviteleri Üzerine Bir Araştırma. Journal of Recreation and Tourism Research, 5(3), 45-64.
  • Referans25: Turan F. (2010). Dört ve Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinde Animasyon Hizmetlerinin Yeterliliği Üzerine Bir Alan Çalışması. Yüksek Lisans Tezi, Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Referans26: Türk Dil Kurumu. (2020). https://sozluk.gov.tr/ Erişim Tarihi: 15.03.2020
  • Referans27: Yağcı, P. (2020). Duygusal Emek, Tükenmişlik, Örgütsel Bağlılık ve İşten Ayrılma Niyetine Etkisi: Animatörler Üzerine Bir Araştırma. Doktora Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Referans28:Y ıldırım, A., Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Tuğçe Tavukçuoğlu 0000-0001-8004-0704

Hakan Atay 0000-0003-4080-8250

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tavukçuoğlu, T., & Atay, H. (2021). Kuşadası’nda Bulunan Konaklama İşletmelerinde Animasyon Hizmetlerine Yönelik Yapılan Sosyal Medya Yorumlarının İncelenmesi. Journal of New Tourism Trends, 2(2), 173-191.