Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENMEDE VİDEO TASARIM BİLEŞENLERİNİ TESPİT EDECEK ANKETİN HAZIRLANMASI

Yıl 2023, Cilt: 2 Sayı: 1, 26 - 33, 20.09.2024
https://doi.org/10.5281/zenodo.13789956

Öz

Araştırmanın amacı, açık ve uzaktan öğrenme süreçlerinde video tasarım bileşenlerini tespit edecek bir anket hazırlamaktır. Bu sayede, eğitimciler video tasarımında hangi bileşenlerin daha etkili olduğunu belirleyip, kolayca materyal seçimi yapabilecektir. Araştırmanın yöntemi kısmında, araştırmanın katılımcılarına, anketin geliştirilmesinde izlenen aşamalara, toplanan verilerin analizi ile ilgili bilgilere yer verilmiştir. Araştırmanın bulgular kısmında, ankette elde edilen veriler analiz edilerek, açık ve uzaktan öğrenme süreçlerinde en etkili bulunan video tasarım bileşenleri belirlenmiştir.
Ayrıca, katılımcıların deneyimleri ve önerileri de dikkate alınarak, video tasarım bileşenlerinin etkili kullanımı hakkında öneriler alınmıştır. Araştırmanın sonucunda, açık ve uzaktan öğrenmede video tasarımının önemli bileşenleri ortaya konulmuştur. Bu bileşenler, açık ve uzaktan öğrenmede videoların etkililiğini artırmaya yardımcı olacaktır.

Kaynakça

  • Akan, S., & Keskin, S. (2023). Etkileşimli Öğretimsel Videoların Başarı, Bilişsel Yük ve Video Kapılma Üzerine Etkisi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(2), 198-208. https://doi.org/10.17556/erziefd.1153842
  • Ataş, B. (2017). Açık ve uzaktan yükseköğreti̇mde öğrenme ortamlarında vi̇deonun kullanımı: Türki̇ye’deki̇ uygulamalara i̇li̇şki̇n değerlendi̇rmeler. Anadolu Uni̇versi̇ty Graduate School Of Soci̇al Sci̇ences.
  • Akgün, Z. & Hacıhasanoğlu, P. (2023), Talebe Dayalı Video Hizmetlerinin Kullanımına Yönelik Nitel Bir Araştırma. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 65, 31-40.
  • Beege, M., Krieglstein,F.& Arnold C.(2022).How Instructors Influence Learning With Instructional Videos - The Importance of Professional appearance and communication.Scicence Direct Computers & Education,185 (2022) 104531.
  • Büyüköztürk, Ş. (2005). Anket geliştirme. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 133-151. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/256394.
  • Genç, H. & Kesim, M. (2023). Açık ve Uzaktan Öğrenmenin Yönetim Bileşeni Bağlamında Yükseköğretimdeki Acil Uzaktan Öğretim Uygulamalarının Belirlenmesi. Yükseköğretim Dergisi, 13(2), 211-226.
  • Kevser, H., & Kavuk, M. (2015). Okulda siber zorbalık farkındalık anketinin geliştirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(1), 17-30. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/209888 (Özellikle anket geliştirme süreçlerine odaklanılmalı)
  • Koçdar, S., Karadeniz, A., Bozkurt, A., & Büyük, K. (2017). Açık ve uzaktan öğrenmede sorularla zenginleştirilmiş etkileşimli video kullanımı. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(2), 93-113.
  • Ozan, Ö. (2015). e-Öğrenme için eğitsel video geliştirme. AUAd, 1(4), 59-80.
  • Öden Acar A., Aslan Huyar D., Ertürk E., & Şapulu Alakan Y., (2020). Yabancı uyruklu öğrenci özelliklerinin belirlenmesine yönelik bir anket geliştirme çalışması. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi/Journal of Higher Education and Science, 10(2), 276-285. https://doi.org/10.5961/jhes.2020.389 (Özellikle anket geliştirme süreçlerine odaklanılmalı)
  • Uğur, S., Okur, M. R. (2016). Açık ve uzaktan öğrenmede etkileşimli video kullanımı. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2(4), 104-126.
  • Şentürk, H., & Kurşun, E. (2021). Öğretmenlerin eğitsel videoları tercih etme nedenleri ve derslerinde kullanım biçimleri. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 164-184.
  • Taşkıran, A. (2021). Açık ve uzaktan öğrenme süreçlerinin yönetim, öğrenme, teknoloji ve değerlendirme boyutları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 7(4), 80-98.

Preparation of A Questionnaire to Determine the Components of Video Design in Open and Distance Learning

Yıl 2023, Cilt: 2 Sayı: 1, 26 - 33, 20.09.2024
https://doi.org/10.5281/zenodo.13789956

Öz

The aim of the research is to prepare a survey to identify the video design components in the process of open and distance learning. In this way, educators will be able to determine which com-ponents are more effective in video design and easily make material selection. In the method section of the research, information about the stages followed in the development of the survey, the analysis of the collected data, and the participants of the research is provided. In the findings section of the research, the most effective video design components in open and distance learning processes are determined by analyzing the data obtained in the survey. Additionally, taking into account the experiences and recommendations of the participants, suggestions regarding the effective use of video design components have been obtained. As a result of the research, the important components of video design in open and distance learning have been revealed. These components will help to increase the effectiveness of videos in open and distance learning.

Kaynakça

  • Akan, S., & Keskin, S. (2023). Etkileşimli Öğretimsel Videoların Başarı, Bilişsel Yük ve Video Kapılma Üzerine Etkisi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(2), 198-208. https://doi.org/10.17556/erziefd.1153842
  • Ataş, B. (2017). Açık ve uzaktan yükseköğreti̇mde öğrenme ortamlarında vi̇deonun kullanımı: Türki̇ye’deki̇ uygulamalara i̇li̇şki̇n değerlendi̇rmeler. Anadolu Uni̇versi̇ty Graduate School Of Soci̇al Sci̇ences.
  • Akgün, Z. & Hacıhasanoğlu, P. (2023), Talebe Dayalı Video Hizmetlerinin Kullanımına Yönelik Nitel Bir Araştırma. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 65, 31-40.
  • Beege, M., Krieglstein,F.& Arnold C.(2022).How Instructors Influence Learning With Instructional Videos - The Importance of Professional appearance and communication.Scicence Direct Computers & Education,185 (2022) 104531.
  • Büyüköztürk, Ş. (2005). Anket geliştirme. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 133-151. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/256394.
  • Genç, H. & Kesim, M. (2023). Açık ve Uzaktan Öğrenmenin Yönetim Bileşeni Bağlamında Yükseköğretimdeki Acil Uzaktan Öğretim Uygulamalarının Belirlenmesi. Yükseköğretim Dergisi, 13(2), 211-226.
  • Kevser, H., & Kavuk, M. (2015). Okulda siber zorbalık farkındalık anketinin geliştirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(1), 17-30. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/209888 (Özellikle anket geliştirme süreçlerine odaklanılmalı)
  • Koçdar, S., Karadeniz, A., Bozkurt, A., & Büyük, K. (2017). Açık ve uzaktan öğrenmede sorularla zenginleştirilmiş etkileşimli video kullanımı. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(2), 93-113.
  • Ozan, Ö. (2015). e-Öğrenme için eğitsel video geliştirme. AUAd, 1(4), 59-80.
  • Öden Acar A., Aslan Huyar D., Ertürk E., & Şapulu Alakan Y., (2020). Yabancı uyruklu öğrenci özelliklerinin belirlenmesine yönelik bir anket geliştirme çalışması. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi/Journal of Higher Education and Science, 10(2), 276-285. https://doi.org/10.5961/jhes.2020.389 (Özellikle anket geliştirme süreçlerine odaklanılmalı)
  • Uğur, S., Okur, M. R. (2016). Açık ve uzaktan öğrenmede etkileşimli video kullanımı. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 2(4), 104-126.
  • Şentürk, H., & Kurşun, E. (2021). Öğretmenlerin eğitsel videoları tercih etme nedenleri ve derslerinde kullanım biçimleri. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 164-184.
  • Taşkıran, A. (2021). Açık ve uzaktan öğrenme süreçlerinin yönetim, öğrenme, teknoloji ve değerlendirme boyutları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 7(4), 80-98.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Programları ve Öğretim (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Sümeyye Sezgin 0009-0003-9608-7664

Funda Bardakçı 0009-0009-6758-8412

Yayımlanma Tarihi 20 Eylül 2024
Gönderilme Tarihi 6 Şubat 2024
Kabul Tarihi 25 Temmuz 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sezgin, S., & Bardakçı, F. (2024). AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENMEDE VİDEO TASARIM BİLEŞENLERİNİ TESPİT EDECEK ANKETİN HAZIRLANMASI. The Journal of Open Learning and Distance Education (JOLDE), 2(1), 26-33. https://doi.org/10.5281/zenodo.13789956

JOLDE Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.) Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.