Turizm,
günümüzde gittikçe önemi artan sektörlerin başında gelmektedir. Dünya’da turizm
her geçen gün büyümekte, alternatif turizm çeşitleri artmakta ve her yıl daha
çok insan küresel düzeyde turizm hareketinin bir parçası haline gelmektedir.
Teknolojide, iletişimde, refah seviyesin de, eğitim düzeyinde görülen ilerleme Müslüman
kesimin yaşamdan beklentilerini artırmış ve Müslüman kesimi dinin gereklerine
uyarak tatil yapmaya yönlendirmiştir. Turizm sektöründeki yoğun rekabet ortamı turistlerin
taleplerinin çeşitlenmesine yol açmıştır. Bu gelişmelere bağlı olarak bir
turistik ürün çeşidi olarak ortaya çıkan “Helal Turizm”, gün geçtikçe önemi
artan bir kavram olarak ortaya çıkmaktadır. Helal turizm, konaklama, seyahat,
ulaşım, rekreasyon vb. turizm faaliyetlerinden doğan ihtiyaçların İslami kural
ve inanışlara uygun şekilde karşılanması ile ilgili faaliyetlerdir. Bu araştırmanın amacı Türkiye’nin helal turizm
açısından mevcut durumunu değerlendirmek, gün geçtikte rekabetin arttığı helal
turizm alanında Türkiye’nin potansiyelini kullanarak bu turizm çeşidinin nasıl
geliştirebileceğine yönelik düşünceleri ortaya koymak ve gelecek çalışmalara
yol göstermektir. Bu amaç doğrultusunda konuyla ilgili geniş bir literatür
taraması yapılarak helal turizmin kavramsal çerçevesi ortaya konmuş ve derinlemesine
incelenen literatür çalışmaları, istatistik verileri ile Türkiye’nin mevcut
kültürü ve Müslüman bir ülke olmasına rağmen diğer ülkelerden geride olduğu ve
mevcut potansiyelini iyi kullanamadığı sonucuna varılmıştır. Bu sonuca yönelik
öneriler getirilmiştir.
Tourism is at the
forefront of increasingly important sectors today. Since alternative tourism
types are increasing and more people participate in tourism activity every
year, world tourism pie grows day by day. The developments in technology,
communication, and education and the increase in the overall welfare level
has increased the material expectations of Muslim tourists and this led the
Muslims to look for alternative vacation options that meet requirements
set by the religion. Intensive competition in the tourism sector has led to
diversification of tourism. Depending on those developments, a variety of
tourism products emerged as "Halal Tourism" which has
increasingly importance day by day and and becomes a hot topic in academic
literature. Halal tourism includes all touristic businesses that satisfy
the needs of all tourism activities such as recreation,accommodation,
travel, transportation based on the Islamic rules and regulations. The
purpose of this research is to assess the present situation of Turkey for halal
tourism and to put forward thoughts on how to develop halal tourism by using
the potential of Turkey to guide for future works.For this purpose, a
conceptual framework of halal tourism has been established by conducting a
comprehensive literature search. As a result of this research, it is concluded
that even though the the vast majority of the people in Turkey are Muslim,
halal tourism market is very small when compared to other countries. In the
conclusion, we have brought some suggestions to improve the halal tourism in
Turkey.
Bölüm | Derleme Makalesi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 14 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 1 |
Dergiye gönderilen tüm makaleler, değerlendirme sürecinden önce intihal programıyla kontrol edilmektedir.
Yayınlanan tüm makalelere DOI numarası verilmektedir.
JOMELIPS
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC
BY-NC- SA 4.0) altında çalışmaktadır.
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/