Hizmet sektörü
içerisinde yer alan restoran işletmeciliği sadece dışarıda yemek yeme olgusunu
karşılamakla kalmayıp, aynı zamanda müşterilerin iyi vakit geçirme,
sosyalleşme, dinlenme gibi ihtiyaçlarının karşılandığı müesseseler haline
gelmiştir. Tüketici alternatiflerinin yoğun olduğu günümüzde restoran
işletmeleri, rakiplerine üstünlük sağlamak için müşterilerin talepleri
doğrultusunda hareket etmek zorundalardır. Bu çalışmanın amacı, bir hizmet
işletmesi olarak restoranların tüketiciyi etkileyen faktörlerini belirlemek,
faktörler arası ilişki düzeylerini ve önem derecelerini saptayarak restoran
seçimi uygulamasını gerçekleştirmektir. DEMATEL yöntemi faktörler arasındaki
ilişkiyi nicel olarak ifade etmek için uygun bir yöntemdir. Bu çalışmada,
Bartın Üniversitesi'nden uzman akademisyenlerin görüşleri alınmış ve restoran
seçimini belirleyen faktörler DEMATEL yöntemi ile incelenmiştir. Yapılan
analizde restoran seçiminde en yüksek etkiye sahip faktör, “hizmet kalitesi”
olur iken, en düşük etken ise, “fiyat” olarak tespit edilmiştir.
Hizmet
sektörü içerisinde yer alan restoran işletmeciliği sadece dışarıda yemek yeme
olgusunu karşılamakla kalmayıp, aynı zamanda müşterilerin iyi vakit geçirme,
sosyalleşme, dinlenme gibi ihtiyaçlarının karşılandığı müesseseler haline
gelmiştir. Tüketici alternatiflerinin yoğun olduğu günümüzde restoran
işletmeleri, rakiplerine üstünlük sağlamak için müşterilerin talepleri
doğrultusunda hareket etmek zorundalardır. Bu çalışmanın amacı, bir hizmet
işletmesi olarak restoranların tüketici tercihini etkileyen faktörlerini
belirlemek, faktörler arası ilişki düzeylerini ve önem derecelerini saptayarak
restoran seçimi uygulamasını gerçekleştirmektir. DEMATEL yöntemi faktörler
arasındaki ilişkiyi nicel olarak ifade etmek için uygun bir yöntemdir. Bu
çalışmada, Bartın Üniversitesi'nden uzman akademisyenlerin görüşleri alınmış ve
restoran seçimini belirleyen faktörler DEMATEL yöntemi ile incelenmiştir.
Yapılan analizde restoran seçiminde en yüksek etkiye sahip faktör, “hizmet
kalitesi” olur iken, en düşük etken ise, “fiyat” olarak tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Dergiye gönderilen tüm makaleler, değerlendirme sürecinden önce intihal programıyla kontrol edilmektedir.
Yayınlanan tüm makalelere DOI numarası verilmektedir.
JOMELIPS
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC
BY-NC- SA 4.0) altında çalışmaktadır.
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/