Bu çalışma, perakendeci
markalı ürün tercihini etkileyen faktörlerin belirlenmesi ve bu faktörlerin
marka sadakatine etkisinin araştırılması amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma
verileri, perakendeci markalı ürünleri tercih eden 402 kişiden anket yoluyla
elde edilmiş ve SPSS paket programı ile verilerin analizi gerçekleştirilmiştir.
Çalışmada perakendeci markalı
ürün tercihinde bulunan tüketicilerin; algılanan risk, algılanan kalite,
algılanan fiyat ve mağaza imajı faktörlerine karşı tutumları incelenmiş ve bu
tutumun perakendeci markaya karşı bir sadakat oluşturup oluşturmadığı tespit
edilmeye çalışılmıştır. Ayrıca bu noktada; tüketicilerin cinsiyetleri, medeni
durumları, gelir durumları, meslekleri, eğitim durumları ve yaşlarının tercih
noktasında anlamlı bir farklılığın olup olmadığı sorularına cevap aranmıştır.
Çalışma verileri incelendiğinde, perakendeci markalı ürün tercihinde
bulunan tüketicilerin algılanan fiyat ve mağaza imajı faktörlerinde perakendeci
markaya karşı olumlu bir tutum sergiledikleri; algılanan kalite ve algılanan
risk faktörlerinde ise olumlu bir tutum sergilemedikleri tespit edilmiştir.
Ayrıca perakendeci markalı ürün tercihinde bulunan tüketicilerin demografik
verilerine göre analiz yapılığında anlamlı farklılıklar olduğu gözlemlenmiştir.
Marka perakendeci markası perakendecilik tüketici tercihleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 13 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 2 |
Dergiye gönderilen tüm makaleler, değerlendirme sürecinden önce intihal programıyla kontrol edilmektedir.
Yayınlanan tüm makalelere DOI numarası verilmektedir.
JOMELIPS
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC
BY-NC- SA 4.0) altında çalışmaktadır.
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/