Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Sürdürülebilir Pazarlamanın 3 Farklı Boyutu: Kavramsal Bir Çalışma

Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 1, 84 - 99, 30.06.2022
https://doi.org/10.24013/jomelips.1095259

Öz

Sanayileşme dönemi ile birlikte artan üretim ve tüketim ekolojik sorunların gündeme gelmesine neden olmuştur. Çevre kirliliği, atık sayısının artması, iklim değişiklikleri gibi nedenler gelecek nesilleri tehlikeye attığı için sürdürülebilirlik kavramı ortaya çıkmıştır. Her alanda olduğu gibi pazarlama alanında da önemli bir hale gelen bu kavram işletmelerin pazarlama anlayışlarına da yansımıştır. Sürdürülebilir pazarlama anlayışı müşteri odaklı bir pazarlama anlayışı olup düşük maliyetli, çevre unsurlarına zarar vermeyen ürün ve hizmetler sunar. Sürdürülebilirlik ekonomik, sosyal ve çevresel unsurlardan oluşur ve ürünlerin daha verimli tüketilmesini sağlar. Sürdürülebilir pazarlama kavramının yeşil pazarlama, sosyal pazarlama, eleştirel pazarlama gibi 3 farklı boyutu bulunmaktadır. Bu çalışmanın amacı, sürdürülebilir pazarlamanın 3 farklı boyutunu incelemektir. Aynı zamanda bu anlayışın işletmelere sağladığı faydalardan bahsedilecektir.

Kaynakça

  • Alagöz, S. (2007). Yeşil pazarlama ve eko etiketleme. Akademik Bakış(11).
  • Aydın, N. (2017). Sürdürülebilir şirket olmanın faydaları. Reforma, 3(75), 15-21.
  • Chen, Y.-S. (2010). The drivers of green brand equity: Green brand image, green satisfaction, and green trust. Journal of Business Ethics, 93(2), 307-319.
  • Doğanay, Ö., & Kırcova, İ. (2016). Kaynak-Avantaj teorisi perspektifinden sürdürülebilir pazarlama. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 9(17), 25-42.
  • Erbaşlar, G. (2012). Yeşil pazarlama/ green marketing. Mesleki Bilimler Dergisi, 1(2), 95.
  • Erbil, D. D., & Babaoğul, M. (2007). sürdürülebilir/yeşil tüketim çerçevesinde bazı pazarlama uygulamaları ve tüketici davranışları. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Gordon, R., Carrigan, M., & Hastings, G. (2011). A framework for sustainable marketing. Marketing Theory, 11(2), 143-163.
  • Jones, P., Clarke-Hill, C., Comfort, D., & Hillier, D. (2008). Marketing and sustainability. Marketing Intelligence&Planning, 26(2), 123-130.
  • Jung, J., Kim, S., & Kim, K. (2020). Sustainable marketing activities of traditional fashion market and brand loyalty. Journal of Business Research, 120, 294-301.
  • Kamya, B. (2020). Sürdürülebilir pazarlamanın tüketici davranışları ve algılanan marka değeri üzerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Kayıkçı, P., Armağan, K., & Dal, N. E. (2019). Sürdürülebilir pazarlama: kavramsal bir çalışma. Bucak İşletme Fakültesi Dergisi, 2(1), 77-93.
  • Kortam, W., & Mahrous, A. (2020). Sustainable marketing: a marketing revolution or a research fad. Archives of Business Research, 8(1), 172-181.
  • Kotler, P., & Zaltman, G. (1971). Social marketing: an approach to planned social change. The Journal of Marketing, 35(3), 3-12.
  • Kumar, V., Rahman, Z., Kazmi, A., & Goyal, P. (2012). Evolution of sustainability as marketing strategy: Beginning of new era. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 37, 482-489.
  • Lučić, A. (2020). Measuring sustainable marketing orientation-scale development process. Sustainability, 12(1734), 1-22.
  • Önce , A., & Marangoz, M. (2012). Pazarlamanın sürdürülebilir gelişmedeki rolü. International Conference on Eurasian Economies, 389-397.
  • Polonsky, M. (1994). An introduction to green marketing. Electronic Green Journal, 1(2).
  • Sancar, G. (2013). Kurumsal sürdürülebilirlik bağlamında kurumsal yönetişim: kavramın doğuşu, gelişimi ve değerlendirilmesi. Selçuk İletişim, 8(1), 71-84.
  • Seretny, M., & Seretny, A. (2012). Sustainable marketing- a new era ın the responsible marketing development. Foundations Of Management, 4(2), 63-76.
  • Sheth, J., & Parvatiyar, A. (2020). Sustainable marketing: market-driving, not market-driven. Journal of Macromarketing, 41(1), 150-165.
  • Storey, J., Saffitz, G., & Rimon, J. (2008). Social marketing. Health Behaviour and Healt Education: Theory, Research, and Practice, 435-464.
  • Sun, Y., Garrett, T., Phau, I., & Zheng, B. (2020). Case-based models of customer-perceived sustainable marketing and ıts effect on perceived customer equity. Journal of Business Research, 117, 615-622.
  • Trivedi, K., Trivedi, P., & Goswami, V. (2018). Sustainable marketing strategies: Creating business value by meeting consumer expectation. International Journal of Management, Economics and Social Sciences, 7(2), 186-205.
  • Tüyen, Z. (2020). İşletmelerde Sürdürülebilirlik kavramı ve sürdülebilirliği etkileyen etmenler. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(37), 91-117.
  • Yağcı, M., & Doğan, B. (2009). Eleştirel pazarlama: literatür araştırması. Bildiriler Kitabı, 189.
  • Yavuz, V. (2010). Sürdürülebilirlik kavramı ve işletmeler açısından sürdürülebilir üretim stratejileri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(14), 63-86.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Rumeysa Soydan 0000-0001-9121-9937

Melih Başkol 0000-0002-5257-9160

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 29 Mart 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Soydan, R., & Başkol, M. (2022). Sürdürülebilir Pazarlamanın 3 Farklı Boyutu: Kavramsal Bir Çalışma. Yönetim Ekonomi Edebiyat İslami Ve Politik Bilimler Dergisi, 7(1), 84-99. https://doi.org/10.24013/jomelips.1095259

 Dergiye gönderilen tüm makaleler, değerlendirme sürecinden önce intihal programıyla kontrol edilmektedir.

 Yayınlanan tüm makalelere DOI numarası verilmektedir.

            
          cc by nc sa 4.0 ile ilgili görsel sonucu  


            JOMELIPS Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC- SA 4.0) altında çalışmaktadır.     

             https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/

22687

21102

21101

21103