Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Dijital Pazarlamaya Yönelik Bir İnceleme

Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 1, 119 - 126, 30.06.2022
https://doi.org/10.24013/jomelips.1112184

Öz

Dijital pazarlama, başta internet olmak üzere dijital teknolojileri kullanan cep telefonları, görüntülü reklamcılık ve diğer dijital ortamları da içeren mal ve hizmetlerin pazarlanmasıdır. Dijital platformlar pazarlama planlarına ve günlük hayata giderek daha fazla dahil edildikçe ve insanlar fiziksel mağazaları ziyaret etmek yerine dijital cihazları kullandıkça, dijital pazarlama kampanyaları daha yaygın ve verimli hale gelmektedir. Gelişmekte olan teknolojiler insanların yaşam standartlarını, satın alma ve tüketim alışkanlıklarını değiştirmekte, işletmelerin rakiplerinden farklılaşmasını ve müşterilere odaklanmasını zorlaştırmaktadır. Bu değişikliği hisseden şirketler, reklam harcamalarının çoğunu hedef kitlelere daha hızlı ulaşmak için dijital kanallara yönelmektedir. Bununla birlikte, dijital pazarlama müşterilerin, şirketlerin, endüstrilerin ve değer zincirlerinin dönüşümünden daha hızlı ve farklılaşmış değişikliklere uğramaktadır. Bu nedenle, dijital platformlarda ürün ve hizmetleri tanıtmaya ve pazarlamaya devam eden işletmeler, pazarlama hedeflerine ulaşmak için yeni pazarlama stratejileri geliştirmektedir. Bu çalışmanın amacı dijital pazarlamanın kavramsal olarak incelenmesi ve dijital gelişmelerin şirketlere sağladığı yararların ortaya konulmasıdır.

Kaynakça

  • Kaya, E., & Kaya, E. (2017). Dijital pazarlama ve ölçümleme. Isparta: Doktora Ders Notları.
  • Güleryüz, S. S. (2019). Pazarlama, modern pazarlama ve dijital pazarlama (Master's thesis, Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Girchenko, T., & Ovsiannikova, Y. (2016). Digital marketing and its role in the modern business processes. European Cooperation, 11(18), 24-33.
  • Gedik, Y. (2020). Pazarlamada yeni̇ bi̇r pencere: Di̇ji̇tal pazarlama. Journal of Business in the Digital Age, 3(1), 63-75.
  • Kaufman, I., & Horton, C. (2014). Digital marketing: Integrating strategy and tactics with values, a guidebook for executives, managers, and students. Routledge.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Elcan İsmayılov 0000-0002-5650-9100

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 2 Mayıs 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA İsmayılov, E. (2022). Dijital Pazarlamaya Yönelik Bir İnceleme. Yönetim Ekonomi Edebiyat İslami Ve Politik Bilimler Dergisi, 7(1), 119-126. https://doi.org/10.24013/jomelips.1112184

 Dergiye gönderilen tüm makaleler, değerlendirme sürecinden önce intihal programıyla kontrol edilmektedir.

 Yayınlanan tüm makalelere DOI numarası verilmektedir.

            
          cc by nc sa 4.0 ile ilgili görsel sonucu  


            JOMELIPS Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC- SA 4.0) altında çalışmaktadır.     

             https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/

22687

21102

21101

21103