Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

READING THE RELATIONSHIP PUBLIC RELATIONS AND ECONOMICS BY THE MEDIATION OF THORSTEIN VEBLEN

Yıl 2024, Cilt: 9 Sayı: 1, 88 - 96, 30.06.2024
https://doi.org/10.24013/jomelips.1451890

Öz

Social sciences have a wide range aspect. It means social sciences are interdisciplinary. Economics is the most important social science affecting human life. Because economics determines every incident of people’s lives. Although economics is related with demand, supply, firms, unemployment, rates, inflation etc. concepts, it needs to convince people to continue the capitalist system.
However, capitalism always finds a way to release the problem, so it did. Consequently, public relations were born to help out the economic crisis. Additionally, one person was able to see the corruption before it has started: Thorstein Veblen.
So, this study will focus on starting between general relationship between public relations and economics and the next point will be discussed about the foresights of Veblen. With his genius notions and their connection between public relations will help to enlighten how the capitalism works with both economics and public relations.

Kaynakça

  • Arklan, Ü. (2011). Halkla İlişkiler: Kavram, Kapsam ve İlişkili Olduğu Alanlar. Metin Işık ve Mustafa Akdağ (Ed.), Dünden Bugüne Halkla İlişkiler (2. Baskı) içinde (s.13-45). Konya: Eğitim Akademi Yayınları
  • Büyükdoğan, B. (2016). Küresel güçlerin bölge çalışmalarında küresel halkla ilişkiler şirketlerinin uygulamaları: Rusya örneği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15 (56), 189-206.
  • Hazar, Ç. M. (2009). Bir Aygıt Olarak Halkla İlişkiler ve Araçları. İstanbul: Akademi Yayınları.
  • Mengü-Çakar, S. (2012). Halkla İlişkiler ve Araçları. Konya: Eğitim Akademi Yayınları.
  • Öncü, A. (2015). Zeki, Alaycı ve Bilgili Bir Eleştirmen: Thorstein Veblen. Ahmet Öncü (Ed.), Thorstein Veblen Kullanım Kılavuzu (1. Baskı) içinde (s. 7-26). İstanbul: Habitus Yayıncılık.
  • Özveren, E. (2007). Kurumsal İktisat: Aralanan Karakutu. Eyüp Özveren (Ed.), Kurumsal İktisat (1. Baskı) içinde (s. 15-44). Ankara: İmge Kitabevi Yayınları.
  • Perelman, M. (2015). Thorstein Veblen: Bir Amerikan İktisat Perspektifi. Ahmet Öncü (Ed.), Thorstein Veblen Kullanım Kılavuzu (1. Baskı) içinde (s. 27-54). İstanbul: Habitus Yayıncılık.
  • Şenalp, M. G. (2007). Dünden Bugüne Kurumsal. Eyüp Özveren (Ed.), Kurumsal İktisat (1. Baskı) içinde (s. 45-92). Ankara: İmge Kitabevi Yayınları.

HALKLA İLİŞKİLER VE EKONOMİ İLİŞKİSİNİ THORSTEIN VEBLEN ARACILIĞIYLA OKUMAK

Yıl 2024, Cilt: 9 Sayı: 1, 88 - 96, 30.06.2024
https://doi.org/10.24013/jomelips.1451890

Öz

Sosyal bilimler geniş bir yelpazeye sahiptir. Bu da sosyal bilimlerin disiplinler arası olduğu anlamına gelir. Ekonomi, insan hayatını etkileyen en önemli sosyal bilimdir. Çünkü ekonomi insanların hayatındaki her olayı belirler. İktisat talep, arz, firmalar, işsizlik, oranlar, enflasyon vb. kavramlarla ilgili olsa da kapitalist sistemin devam etmesi için insanları ikna etmesi gerekir.
Ancak kapitalizm her zaman sorunu çözmenin bir yolunu bulur ve öyle de yaptı. Sonuç olarak, halkla ilişkiler ekonomik krize yardımcı olmak için doğdu. Buna ek olarak, bir kişi yozlaşmayı başlamadan önce görebildi: Thorstein Veblen.
Bu nedenle, bu çalışmada halkla ilişkiler ve ekonomi arasındaki genel ilişkiden başlayarak Veblen'in öngörüleri üzerinde durulacaktır. Veblen'in dahiyane fikirleri ve bunların halkla ilişkiler ile bağlantısı, kapitalizmin hem ekonomi hem de halkla ilişkiler ile nasıl işlediğini aydınlatmaya yardımcı olacaktır.

Kaynakça

  • Arklan, Ü. (2011). Halkla İlişkiler: Kavram, Kapsam ve İlişkili Olduğu Alanlar. Metin Işık ve Mustafa Akdağ (Ed.), Dünden Bugüne Halkla İlişkiler (2. Baskı) içinde (s.13-45). Konya: Eğitim Akademi Yayınları
  • Büyükdoğan, B. (2016). Küresel güçlerin bölge çalışmalarında küresel halkla ilişkiler şirketlerinin uygulamaları: Rusya örneği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15 (56), 189-206.
  • Hazar, Ç. M. (2009). Bir Aygıt Olarak Halkla İlişkiler ve Araçları. İstanbul: Akademi Yayınları.
  • Mengü-Çakar, S. (2012). Halkla İlişkiler ve Araçları. Konya: Eğitim Akademi Yayınları.
  • Öncü, A. (2015). Zeki, Alaycı ve Bilgili Bir Eleştirmen: Thorstein Veblen. Ahmet Öncü (Ed.), Thorstein Veblen Kullanım Kılavuzu (1. Baskı) içinde (s. 7-26). İstanbul: Habitus Yayıncılık.
  • Özveren, E. (2007). Kurumsal İktisat: Aralanan Karakutu. Eyüp Özveren (Ed.), Kurumsal İktisat (1. Baskı) içinde (s. 15-44). Ankara: İmge Kitabevi Yayınları.
  • Perelman, M. (2015). Thorstein Veblen: Bir Amerikan İktisat Perspektifi. Ahmet Öncü (Ed.), Thorstein Veblen Kullanım Kılavuzu (1. Baskı) içinde (s. 27-54). İstanbul: Habitus Yayıncılık.
  • Şenalp, M. G. (2007). Dünden Bugüne Kurumsal. Eyüp Özveren (Ed.), Kurumsal İktisat (1. Baskı) içinde (s. 45-92). Ankara: İmge Kitabevi Yayınları.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Ekonomi Teorisi (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

İlkben Akansel 0000-0001-8167-7416

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 13 Mart 2024
Kabul Tarihi 30 Mayıs 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akansel, İ. (2024). READING THE RELATIONSHIP PUBLIC RELATIONS AND ECONOMICS BY THE MEDIATION OF THORSTEIN VEBLEN. Yönetim Ekonomi Edebiyat İslami Ve Politik Bilimler Dergisi, 9(1), 88-96. https://doi.org/10.24013/jomelips.1451890

 Dergiye gönderilen tüm makaleler, değerlendirme sürecinden önce intihal programıyla kontrol edilmektedir.

 Yayınlanan tüm makalelere DOI numarası verilmektedir.

            
          cc by nc sa 4.0 ile ilgili görsel sonucu  


            JOMELIPS Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC- SA 4.0) altında çalışmaktadır.     

             https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/

22687

21102

21101

21103