This review examines the contributions of virtual reality technology to clinical skills training in nursing students. Virtual reality allows students to safely develop psychomotor and cognitive skills by providing three-dimensional and interactive learning environments. The literature shows that virtual reality supported education increases learning motivation, reduces anxiety about making mistakes and improves practical skills. It is also important in terms of providing reproducible experience without compromising patient safety. In this context, the review ims to evaluate the role of virtual reality in gaining clinical skills as an innovative and effective method in nursing education.
-
It is not supported by any institution.
-
Bu derleme, sanal gerçeklik teknolojisinin hemşirelik öğrencilerinde klinik beceri eğitimine katkılarını incelemektedir. Sanal gerçeklik, üç boyutlu ve etkileşimli öğrenme ortamları sağlayarak öğrencilerin psikomotor ve bilişsel becerilerini güvenli bir şekilde geliştirmelerine olanak tanır. Literatür, Sanal gerçeklik destekli eğitimin öğrenme motivasyonunu artırdığını, hata yapma kaygısını azalttığını ve uygulama becerilerini geliştirdiğini göstermektedir. Ayrıca, hasta güvenliğini tehlikeye atmadan tekrarlanabilir deneyimler sağlaması açısından da önemlidir. Bu bağlamda, çalışma, hemşirelik eğitiminde yenilikçi ve etkili bir yöntem olarak sanal gerçekliğin klinik beceri edinimindeki rolünü değerlendirmeyi amaçlamaktadır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Hemşirelik Eğitimi |
Bölüm | Review [en] Derleme [tr] |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Ağustos 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2025 |
Gönderilme Tarihi | 12 Temmuz 2025 |
Kabul Tarihi | 26 Temmuz 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 6 Sayı: 4 |
Dergimiz; TR-Dizin ULAKBİM, ICI World of Journal's, Index Copernicus, Directory of Research Journals Indexing (DRJI), General Impact Factor, Google Scholar, Researchgate, WorldCat (OCLC), CrossRef (DOI), ROAD, ASOS İndeks, Türk Medline İndeks, Eurasian Scientific Journal Index (ESJI) ve Türkiye Atıf Dizini'nde indekslenmektedir.
EBSCO, DOAJ, OAJI, ProQuest dizinlerine müracaat yapılmış olup, değerlendirme aşamasındadır.
Makaleler "Çift-Kör Hakem Değerlendirmesi”nden geçmektedir.
Üniversitelerarası Kurul (ÜAK) Eşdeğerliği: Ulakbim TR Dizin'de olan dergilerde yayımlanan makale [10 PUAN] ve 1a, b, c hariç uluslararası indekslerde (1d) olan dergilerde yayımlanan makale [5 PUAN].
Note: Our journal is not WOS indexed and therefore is not classified as Q.
You can download Council of Higher Education (CoHG) [Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK)] Criteria) decisions about predatory/questionable journals and the author's clarification text and journal charge policy from your browser. About predatory/questionable journals and journal charge policy
Not: Dergimiz WOS indeksli değildir ve bu nedenle Q sınıflamasına dahil değildir.
Yağmacı/şüpheli dergilerle ilgili Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) kararları ve yazar açıklama metni ile dergi ücret politikası: Yağmacı/Şaibeli Dergiler ve Dergi Ücret Politikası