BibTex RIS Kaynak Göster

SİYASAL İLETİŞİMDE MÜZİK KULLANIMI: 2011 GENEL SEÇİM ŞARKILARININ SEÇMENE ETKİSİ

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 2, 97 - 110, 19.11.2013

Öz

Siyasal iletişim çalışmalarının en önemli amacı seçmeni etkilemek ve oy vermesini sağlayabilmektir.
Seçim dönemlerindeki siyasal iletişim çalışmalarında siyasal partiler, seçmeni etkilemek için
birçok farklı araç ve teknik kullanmaktadır. Meydanlarda, sokakta, televizyonda, radyoda duyduğumuz
seçim şarkıları siyasal partilerce kullanılan iletişim şekillerinden biridir. Araştırmada
seçim şarkılarının seçmeni farklı yönlerden etkilediği hipotezinden hareket edilmiştir. Araştırmanın
amacı siyasal partilerin seçim dönemlerinde kullandıkları seçim şarkılarının seçmene etkilerini
tespit etmektir. Siyasal iletişim yöntemi olarak seçim şarkılarının seçmeni etkileme durumu,
nasıl etkilediği ve bu şarkıların oy verme davranışına katkısı incelenmiştir. Bunun için 12 sorudan
oluşmuş bir anket Elazığ ili merkezinde oturan tesadüfi örnekleme yöntemiyle belirlenmiş 412
kişiye uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir. Seçim şarkılarının
genel olarak seçmenin bilgi edinme, dikkat kesilme, hatırlama, tutum oluşturma, seçmeni harekete
geçirme ve siyasal katılımı arttırma rollerinin olduğu, bu araştırmada ise seçim şarkılarının seçmenleri
doğrudan belirli bir siyasal partiye oy vermeye yönlendirmediği görülmüştür. Seçim şarkılarının
seçmenin siyasal partiyi hatırlamasına yardımcı olmanın yanında ayrıca seçmeni harekete
geçirici ve seçmenin siyasal katılımını arttırıcı etkilerinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Akgün B (2002) Türkiye’de Seçmen Davranışı Patiler Sistemi ve Siyasal Güven, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Alpagut U (1998) Kim Kapattı Şu Müziği, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara.
  • Altınölçek H (2001) Bir İletişim Aracı Olan Müziğin İnsan Üzerindeki Etkileri, III. Uluslararası Müzikoloji Sempozyumu, İstanbul.
  • Ashraf M (1975) Political Verse and Song, Seven Seas, Berlin.
  • Aziz A (2007) Siyasal İletişim, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Barut B (2002) Siyasal Reklamcılık ve Genel Siyasi İletişim Kanalıyla Kitlelerin Siyasi Tutumlarının Oluşmasında “Slogan, Sembol ve Vaatlerin” Yeri, Doktora Tezi, SÜ. Sos. Bil. Enst., Konya.
  • Bektaş A (2002) Siyasal Propaganda, Bağlam Yayıncılık, Ankara.
  • Bektaş A (2007) Kamuoyu, İletişim ve Demokrasi, Bağlam Yayıncılık, Ankara.
  • Bligh C Michele ve Kohles J C (2009) The Enduring Allure Of Charisma: How Barack Obama Won The Historic 2008 Presidential Election, The Leadership Quarterly 20, ss: 483492.
  • Chang C (2000) Political Advertising In Taiwan And The US: AcrossCultural Comparison Of The 1996 Presidential Election Campaigns, Asian Journal Of Communication, 10:1, ss:1-17
  • Chirwa C W (2001) Dancing Towards Dictatorship: Political Songs And Popular Culture In Malawi, Nordic Journal of African Studies ,10 /1, ss: 1-27.
  • Clark T (2004) Sanat ve Propaganda Kitle Kültürü Çağında Politik İmge, Esin Hoşsucu (çev), Ayrıntı Yayınlar, İstanbul.
  • Cloonan M ve Street J (1998), Rock The Vote: Popular Cultur And Politics, Politics, Sayı:18/1, ss: 33-38.
  • Cook N (1999) Müziğin ABC’si, Kabalcı Yayınevi, İstanbul.
  • Çoban A (2011) Müzikle Tedavi, http://alzhe imerdernegi.org.tr/index.php?option=com_cont ent&view=article&id=63:muezikle-tedavi &cat id=68:makaleler&Itemid=176, ( Erişim Tarihi: 26.11.2011).
  • Denissoff R S (1983) Sing a Song of Political Significance, Bovling Gren University Popular Pres, Bovling Gren.
  • Domenach J M (1995) Politika ve Propaganda, Tahsin Yücel (çev), Varlık Yayınları, İstanbul.
  • Englert B (2008) Ambiguous Relationships: Youth, Popular Music and Politics in Contemporary Tanzania, Stichproben. Wiener Zeitschrift für kritische Afrikastudien Nr. 14/ 8. ss: 71-96.
  • Erdoğan İ ve Solmaz Beşevli P (2005) Sinema ve Müzik, Materyal Satış ve Bilinç Yönetimi İçin Bilişsel ve Duygusalın Oluşturulması,http://www.irfanerdogan.com/kitaplar/sinem abook.pdf, (Erişim Tarihi: 11. 07. 2011).
  • Erol A (2005) Popüler Müziği Anlamak: Kültürel Kimlik Bağlamında Popüler Müzikte Anlam, Bağlam Yayınları, İstanbul.
  • Farris H E, Mason A C ve Hoy R R (2004) Identified auditory neurons in the cricket Gryllus rubens: Temporal processing in calling song sensitive units. Hearing Research, ss. 121–193.
  • Fınkelstein S (1996) Müzik Neyi Anlatır, M. Halim Spatar (çev), Kaynak Yayınları, İstanbul.
  • Hershey A (2007) Music, the NonGovernmental Actor Changing Political Policy: Have We Failed the Power of Music?, Senior Honors Project, . DigitalCommons@University of Rhode Island.
  • Hitler A (2002) Kavgam, Çev: Refik Özdek, Yağmur Yayınları, İstanbul.
  • Failed the Power of Music? Senior Honors Project, . DigitalCommons@University of Rhode Island.
  • İnceoğlu M (2004) Tutum Algı İletişim, Kesit Tanıtım Ltd. Ankara
  • Jowett G S ve O'Donnell V (2005) How to Analyze Propaganda, Propaganda and Persuasion, Sage Publications, London. ss: 269-288.
  • Kalender A (2000) Siyasal İletişim, Çizgi Kitabevi Yayınları, Konya.
  • Kalender A (2005) Siyasal İletişim Seçmenler ve İkna Stratejileri, Çizgi Kitapevi, Konya.
  • Kamanlıoğlu B E ve Göztaş A (2010) Politik Gündem Odağında Halkla İlişkiler ve Gündem Yönetimi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Kaygısız M (2004) Müzik Tarihi, Kaynak Yayınları, İstanbul.
  • Lull J (2000) Popüler Müzik ve İletişim, Çiviyazıları, İstanbul.
  • Macklin M C (1988) The Relationship Between Music in Advertising and Children’s Responses, Nonverbal Communication in Advertising, Lexington, MA, ss: 225-252
  • Mattern M (1998) Acting in Concert: Music, Community, and Political Action. NJ: Rutgers University Pres, New Brunswick,
  • Mermutlu B (2011) Marşlar Ya da Musikinin Siyasi Tarihle Akordu, http://www.tbbd.org/ index.php?option=com_content&view=articl& id=125%3Amarlar-ya-da-musknn-syas-tarhle-a kordu&catid=36&Itemid=48, (Erişim Tarihi: 11. 07. 2011).
  • Oktay M (2002) Politikada Halkla İlişkiler, Derin Yayınları, İstanbul.
  • Oskay Ü (2001) Müzik ve Yabancılaşma, Der Yayınları, İstanbul.
  • Özsoy O (2002) Türkiye’de Seçmen Davranışları ve Etkin Propaganda, Alfa Yayınları, İstanbul.
  • Pedelty M (2007) Musical News: Popular Music in Political Movements, University of Minesota,http://www.media-anthropology.net/ pedelty_musicalnews.pdf, (Erişim Tarihi: 27. 11. 2011).
  • Perris A (1983) Music as Propaganda: Art at the Command of Doctrine in the People's Republic of China, Ethnomusicology, Sayı: 27/1, Haziran, ss: 1-28.
  • Rinderle P (2010) Solving the Antinomy Between the Aesthetics and the Politics of Music, Proceedings of the European Society for Aesthetics, Sayı: 2, ss: 443-453.
  • Schacter S (2011) The Barracuda Lacuna: Music, Political Campaigns, and the First Amendment, The Georgetown Law Journal, Sayı: 99/571, ss: 572-604. http://papers.ssrn .com/sol3/papers.cfm?abstract_id=1694175, (Erişim Tarihi: 27.11.2011).
  • Sehultz D ve Tannenbaum S ( 1997) Başarılı Reklamın İlkeleri, Yayınevi Yayıncılık, İstanbul.
  • Silber I (1971) Songs America Voted by. Harrisburg, Stackpole Boks, PN.
  • Street J (2003) ‘Fight The Power’: The Politics Of Music And The Music Of Politics’, Government and Opposition, Blackwell Publishing,, Oxford, ss:113-130.
  • Şahin E (2008) Müziğin Propaganda Amaçlı Kullanımı: Kürtçe Şarkılar, Yüksek Lisan Tezi, Gazi Üniversitesi Sos. Bil .Enst. Ankara.
  • Trainor L (2010) The Emotional Origins Of Music , Physics of Life Reviews 7 ,ss: 44–45.
  • Uztuğ, F (1999) Siyasi Marka Seçim Kampanyaları ve Aday İmajı, MediaCat Yayınları, İstanbul.
  • Wells K A (2004) Music as War Propaganda Did Music Help Win The First World War? . http://parlorsongs.com/issues/20044/thismonth/ feature.php, (Erişim Tarihi: 27.11.2011).
  • Yener F (1996) Müzik, Apa Ofset, Ankara. Yıldırım V ve Koç T (2003) Müzik Felsefesine Giriş, Bağlam Yayıncılık, İstanbul.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme Makaleler
Yazarlar

Nural Tanyıldızı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 19 Kasım 2013
Gönderilme Tarihi 3 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tanyıldızı, N. (2013). SİYASAL İLETİŞİMDE MÜZİK KULLANIMI: 2011 GENEL SEÇİM ŞARKILARININ SEÇMENE ETKİSİ. Selçuk İletişim, 7(2), 97-110. https://doi.org/10.18094/si.96587