BibTex RIS Kaynak Göster

Halkla İlişkilerde Tanıma ve Tanıtma Aracı Olarak İnternet:Belediyelerin Web Sayfaları Üzerine Bir Analiz

Yıl 2007, Cilt: 4 Sayı: 4, 75 - 95, 19.11.2013

Öz

Yöneten-yönetilen arasında yaşanan bir takım sorunlar uzun yıllar kendisini kamu yönetiminde göstermiştir. Yeni iletişim teknolojileri ve bu teknolojilerin sunduğu bir takım kolaylıklar bu sorunların çözümünde yeni fırsatlar doğurmuştur. Bu anlamda belediyelerin kamularını tanıma ve yaptığı faaliyetleri kamularına tanıtmanın öneminin farkına varılmasıyla birlikte kullanılan yeni iletişim araçlarından birisi de internettir.

Çalışma ile hedef gruplarla interaktiflik, doğrudan iletişim, yaygın iletişim gibi imkanları sağlayan internet ortamından belediyelerin yaptıkları hizmetleri aktarmada ve vatandaşın istek ile beklentilerini öğrenmede ne kadar yararlandıkları sorgulanmaktadır. Bu doğrultuda Konya Merkez İlçeleri olan Meram, Karatay ve Selçuklu Belediyeleri'nin web sayfaları biçimsel olarak ve tanıma-tanıtma ekseninde içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışmanın en önemli bulgusu, belediye web sayfalarının tanıma açısından yeterli olmasına karşın, tanıtma çalışmalarında bazı önemli sorunlar barındırmasıdır.

 

Kaynakça

  • Bobbit R (1995) An Internet Primer for Public Relations, Public Relations Quarterly, 40 (3), 27-32.
  • Cooley T (1999) Interactive CommunicationPublic Relations on the Web, Public Relations Quarterly, 44 (2), 41-42.
  • Esrock S L ve G B Leitchy (2000) Organization of Corporate Web Pages: Publics and Functions, Public Relations Review, 26 (3), 327-344.
  • Gower K K ve J Y Cho (2001) Uses of The İnternet In The Public Relations Curriculum, Journalism&Mass Communication Educator, 56 (2), 81-92.
  • Göksel A B ve N B Yurdakul (2002) Temel Halkla İlişkiler Bilgileri, Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları, İzmir.
  • Gürcan H İ (2003) Haber Sitelerinde İçerik ve Tasarıma Yönelik Değerlendirme Ölçütlerine Bir Yaklaşım, Selçuk İletişim Derg, 2 (4), 9099.
  • Hallahan K (2001) Improving Public Relations Web Sites Through Usability Research, Public Relations Review, 27, 223-239.
  • Hill N L ve C White (2000) Public Relations Practitioners’ Perception of the World Wide Web as a Communication Tool, Public Relations Review, 26 (1), 31-51.
  • Holtz S (1998) Public Relations On The Net, American Management Association, New York.
  • Kalender A ve Ö Bakan (2006) Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Web Sayfalarındaki Görünümü: Sanayi Kuruluşlarının Web Sayfaları Üzerine Bir İnceleme, Yeni İletişim Ortamları ve Etkileşim Uluslararası Konferansı, 1-3 Kasım 2006, İstanbul.
  • Kamat M (2002). The Role of Organizational Web Sites in Public Relations, San Jose State University, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Kazancı M (1996) Halkla İlişkiler, Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları, Ankara.
  • Kazancı M (2004) Kamu ve Özel Kesimde Halkla İlişkiler, Turhan Kitabevi, Ankara.
  • Kent M L (1998-1999) Does Your Web Site Attract or Repel Customer? Three Tests of Web Site Effectiveness, Public Relations Quarterly, 43 (4), 31-33.
  • Kent M L ve M Taylor (1998) Building Dialogic Relationships Through the World Wide Web, Public Relations Review, 24 (3), 321334.
  • Okay A (2001) Public Relations On The Web, Selçuk İletişim, 2 (1), 88-96.
  • Okay A ve A Okay (2001) Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, Der Yayınları, İstanbul.
  • Okay A ve A Okay (2003) Halkla İlişkiler ve Medya, Kapital Medya A.Ş, İstanbul.
  • Özüpek N M ve E M Summak (2006). Belediyelerin Halkla İlişkiler Çalışmalarında Yeni İletişim Teknolojilerinin Kullanımı, Yeni İletişim Ortamları ve Etkileşim Uluslararası Konferansı, 1-3 Kasım 2006, İstanbul.
  • Peltekoğlu F B (2004) Halkla İlişkiler Nedir, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Porter L V ve M L Sallot (2003) The Internet and Public Relations: Investigating Practitioners’ Roles and World Wide Web Use, Journalism and Mass Communications Quarterly, 80 (3), 603-622.
  • Ryan M (1999) Practitioners and The World Wide Web: Involvement in Web Sites Is Crucial, Public Relations Quarterly, 44 (3), 29-31.
  • Saran M (2005) İnternet ve Halkla İlişkiler, Yeni Düşünceler, 1 (1), Ege Üniversitesi Matbaası, İzmir.
  • Seitel, F P (2004) The Practice of Public Relations, Pearson Prentice Hall, New Jersey.
  • Timisi N (2003) Yeni İletişim Teknolojileri ve Demokrasi, Dost Kitabevi, Ankara.
  • White C ve N Raman (2000) The World Wide Web as a Public Relations Medium: The Use of Research, Planning, and Evaluation in Web Site Development, Public Relations Review, 25 (4), 405-419.
  • Wilcox D L (2005) Public Relations Writting and Media Techniques, International Edition, Pearson Education Inc, Boston.
  • Wilcox D L Cameron G T Ault P H ve W K Agee (2005) Public Relations Strategies and Tactics, Study Edition, Pearson Education Inc, Boston.
  • Wilcox D L ve L W Nolte (1997) Public Relations Writing and Media Techniques, Addison Wesley Educational Publisher Inc., New York.
  • www.karatay-bel.gov.tr
  • www.meram.bel.tr
  • www.selcuklu.bel.tr
  • Yalçındağ S (1996) Belediyelerimiz ve Halkla İlişkiler, Türkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü Yayını, Ankara.
  • Yılmaz A ve Y Bozkurt (2006) Belediye Vatandaş İlişkileri Kapsamında Beyaz Masa Uygulaması Ve Kütahya Belediyesi Beyaz Masa Örneği, Türk İdare Dergisi, 179-193.
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme Makaleler
Yazarlar

Ahmet Tarhan

Yayımlanma Tarihi 19 Kasım 2013
Gönderilme Tarihi 9 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 4 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Tarhan, A. (2013). Halkla İlişkilerde Tanıma ve Tanıtma Aracı Olarak İnternet:Belediyelerin Web Sayfaları Üzerine Bir Analiz. Selçuk İletişim, 4(4), 75-95. https://doi.org/10.18094/si.63931