BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye'nin Uluslararası İmajında Yükselen Değerler ve Eğilimler

Yıl 2005, Cilt: 4 Sayı: 1, 126 - 140, 19.11.2013

Öz

Bir nesnenin, kurumun, kuruluşun veya kişinin algılanması olarak tanımlayabileceğimiz imaj, günümüzde ülkelerin de uluslararası arenada nasıl algılandığına ya da nasıl algılanmak istediğine yönelik çalışmalara ışık tutması açısından büyük önem taşımaktadır. Bir  ülke, sahip olduğu imajla uluslararası kamuoyunda iz bırakmaktadır. Doğru yapılan imaj analizleri ile ülkeler, uluslararası kamuoyu nezdinde bulundukları yeri görebilmekte ve elde edilen sonuçlara göre imajlarını değiştirme veya pekiştirme yolunda stratejik çalışmalara girmektedirler. Çünkü küresel rekabet ortamında ülkelerin sahip oldukları olumlu imaj, taklit edilmesi güç bir rekabet avantajı olarak karşımıza çıkmaktadır. Uluslararası platformda sahip olunan imajın, o ülkenin itibarı açısından oynadığı rol büyüktür ve itibarlı bir ülke, uluslararası karar mekanizmalarını etkileme ve uluslararası kamuoyu oluşturma gücünü elinde bulundurmaktadır. Bu da, tüm dünya ülkeleri içinde o ülkeye, bir ayrıcalık kazandırmaktadır.  Olumlu imaja sahip itibarlı bir ülke, kendini diğerlerine kabul ettirmekte ve maddi manevi değerlerini dünyaya kolayca aktarabilmektedir. Böylece bu ülkeler, bir marka olma yolunda da  önemli adımlar atmaktadırlar. Bir ülkeden dünya markası yaratmak ise, o ülke vatandaşlarına güven, saygınlık, moral ve motivasyon kaynağı olmakta ve o ülkeye önemli bir rekabet üstünlüğü sağlamaktadır. Bu çalışmada, Türkiye'nin uluslararası imajının oluşturulmasına yönelik çeşitli teknikler geliştirilerek öneriler sunulmakta ve geliştirilen bu teknikler ile önerilerin imaj stratejileri çerçevesinde yapılandırıldığında, ortaya çıkacak yeni değerlerin, Türkiye'nin uluslararası imajına sağlayacağı katkının önemi üzerinde durulmaktadır.   

 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme Makaleler
Yazarlar

Bilgehan Gültekin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 19 Kasım 2013
Gönderilme Tarihi 9 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gültekin, B. (2013). Türkiye’nin Uluslararası İmajında Yükselen Değerler ve Eğilimler. Selçuk İletişim, 4(1), 126-140. https://doi.org/10.18094/si.97762