Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A STUDY ON AUTOMOBILE ADVERTISEMENTS IN NEWSPAPERS IN TERMS OF ADVERTISING AND PUBLICITY OF PRODUCT (CASE OF HÜRRİYET, MİLLİYET, SABAH PAPERS IN 1994)

Yıl 2004, Cilt: 3 Sayı: 2, 137 - 144, 19.11.2013

Öz

In this master Thesis, the following matters whether there is any awareness concerning car advertising-publicity work that appears in Turkish newspapers and qhether the rules that have been put forth in the field of advertising are obeyed or not, are examined. For this study, “Hürriyet, Milliyet” and “Sabah” newspapers which get the most advertisements in Turkey have been selected as examples. After they had been searched thoroughly, the brand names of the most frequently advertised four cars were determined. Then their well-known advertisements were examined in terms of advertising rules. In the thesis, first, the definition of advertising and it’s similarities and differences between the related concepts are stated. Secondly, the types of advertising and their objectives explained. Then, the rules in general for an effective advertisement, ar presented. The state of to what extent do the selected advertisements follow these rules, is determined. As aresult, it is found out that most of those ads. That have been studied ar obeying the rules of advertising and that there is awareness in car advertisements that appear in Turkish newspapers.

ÜRÜN REKLAM-TANITIMI AÇISINDAN GAZETELERDEKİ OTOMOBİL REKLAMLARININ İNCELENMESİ (1994 YILI HÜRRİYET, MİLLİYET, SABAH GAZETELERİ ÖRNEĞİ)

Yıl 2004, Cilt: 3 Sayı: 2, 137 - 144, 19.11.2013

Öz

Bu tez çalışmasında Türkiye'de gazetelerde yer alan otomobil reklam-tanıtım çalışmalarının bi-linçli olarak yapılıp yapılmadığı, reklamcılık konusunda ortaya konulmuş kurallara uyulup uyul-madığı incelenmektedir. Bu inceleme için Türkiye'de en çok reklam verilen üç büyük gazete olan “Hürriyet, Milliyet, Sa-bah” gazeteleri örnek olarak seçilmiştir. Bu gazeteler tarandıktan sonra en çok reklamı verilen dört otomobil markası tespit edilerek belli başlı reklamlar, reklamcılık ilkeleri açısından incelen-miştir. Tezde önce, reklamın tanımı ve ilişkili olduğu kavramlarla benzerlik ve farklılıkları ortaya kon-muş, sonra reklam türleri ve amaçları belirtilmiştir. Daha sonra reklamcılık alanında etkin bir reklamın nasıl olması gerektiği hususundaki kurallar ortaya konularak seçiler reklamların bu kurallara ne kadar uyup ne kadar uymadığı tespit edilmiştir. İncelenen reklamların çoğunun rek-lamcılığın kurallarına uyduğu, Türkiye'de gazetelerdeki otomobil reklamlarının bilinçli olarak yapıldığı sonucuna varılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme Makaleler
Yazarlar

Metin Kasım Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 19 Kasım 2013
Gönderilme Tarihi 9 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kasım, M. (2013). ÜRÜN REKLAM-TANITIMI AÇISINDAN GAZETELERDEKİ OTOMOBİL REKLAMLARININ İNCELENMESİ (1994 YILI HÜRRİYET, MİLLİYET, SABAH GAZETELERİ ÖRNEĞİ). Selçuk İletişim, 3(2), 137-144.