BibTex RIS Kaynak Göster

SİYASAL İLETİŞİM DE VİRAL PAZARLAMANIN YERİ VE ÖNEMİ

Yıl 2014, Cilt: 8 Sayı: 3, 76 - 91, 23.07.2014

Öz

Özellikle siyasal iletişimin günümüzde internet aracılığıyla çok da etkili olduğu görülmektedir. Viral pazarlama bir pazarlama tekniği olarak bir web sitesinin ya da kullanıcısının pazarlama mesajını başka bir web sitesine ya da kullanıcısına aktarması yöntemidir. Viral pazarlama bir web sitesi yaratmayı, e-posta mesajlarını veya müşterilerin kendi arkadaşları ile paylaşmak istedikleri konuları bulaşıcı bir şekilde yayan pazarlama olaylarını içerir Viral pazarlama ağızdan ağza (WOM) pazarlamaya eşit değildir ama en önemli kategorilerinden birisidir. Viral pazarlama bir iletişim aktarım şeklidir. Özellikle günümüzde siyasal kampanyalarda yaygın olarak kullanılan ama belki de daha tam olarak farkına varmadığımız bir iletişim biçimidir. Siyasi partilerin veya siyasi adayların imajını etkileyen önemli bir pazarlama biçimidir viral pazarlama.  Siyasal iletişimin etkisini özellikle kitle iletişim araçları vasıtasıyla oluşan etkiyi göstermek amacıyla birçok çalışma yapılmıştır. Siyasal iletişimde etkili lakin çok fazla tartışılmamış bir konu olarak ta viral pazarlama karşımıza çıkmaktadır. Bu eksikliği gidermek ve alana bu konuyla bir katkı sağlamak amacıyla bu çalışma ortaya konulmuştur. Araştırmada yöntem olarak, niteliksel araştırma yöntemi olan belge taraması kullanılacaktır. Özellikle yabancı dilde yayınlanmış kaynaklar yol gösterici olacaktır.

Kaynakça

  • AKAR, E.(2009). “İnternetle Değişen Siyaset Pazarlaması: Dünyadan Örneklerle Yeni Trendler”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 23, ss.2-9.
  • AKTAŞ, Hasret. (2004) Bir Siyasal İletişim Aracı Olarak İnternet, Konya: Tablet
  • Kitabevi.
  • ALTAY, Derya (2005. McLuhan'ın Çalışmalarına Işık Tutan Düşünceleri ve Kuramları, (Editörler) Nurdoğan Rigel v.d. Kadife Karanlık, İstanbul: Su Yayınevi, s. 9-48.
  • ANDERSON, A. (2001). Değişim tr-İnternetle Gelişimde Türkiye, İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • ARGAN, M. ve TOKAY ARGAN, M. (2004). Sanal Ortamda Agızdan Agıza Iletisim Yaratma Aracı: “Viral Pazarlama”. III. Bilgi Teknolojileri Kongresi, Pamukkale Üniversitesi 7-9 Ekim 2004: 169-171.
  • AZİZ, Aysel (2003). Siyasal İletişim, Ankara:Nobel Yayınları.
  • BAYRAM, Nazlı (2002). Toplum ve İletişim, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • BOYD D. M., (2008). American Teen Sociality in Networked Publics, Berkeley Üniversitesi Yayınlanmış Doktora Tezi.Doktora Tezi.
  • BULUT, EA. (2009). “Internet Censorship in Turkey: Stop Legalized Cyber-Murder.” Bilgi Dünyası, Volume 10(2), 163-185
  • ÇİLDAN Cihan, ERTEMİZ Mustafa, TUMUÇİN H. Kaan, KÜÇÜK Evren ve ALBAYRAK Duygu (2011). Sosyal Medyanın Politik Katılım ve Hareketlerdeki Rolü, Bilkent Üniversitesi, Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü, Ankara.
  • DEVRAN, Yusuf (2004). Siyasal Kampanya Yönetimi.İstanbul:Odak İletişim.
  • DOMİNGOS Pedro, RİCHARDSON, Matt,(2011). Mining the Network Value of Customers, Proceedings of the International Conference on Knowledge Discovery and Data Mining,
  • DURAN, Ragıp (2000). Medyamorfoz, İstanbul:Avesta Basın Yayın.
  • GUREVİTCH M., BLUMLER J.G. (1997).Siyasal Seçim Sistemleri ve Demokratik Değerler, Süleyman İrvan (Der.),içinde. Medya Kültür Siyaset, Ankara: Ark Yayınları
  • HELM, Sabrina (2000) Viral Marketing – Establishing Customer Relationships by ''Wordof-mouse'', Electronic Markets, ,Vol. 10, No.:3, pp. 158–161.
  • KALENDER, Ahmet (2007) " Siyasal İletişim Tekniği Olarak Canvassing ve Seçmen Davranışı Üzerindeki Etkileri ", Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi 144-155,
  • KAPLAN Andreas M., HAENLEİN Michael (2011) The early bird catches the news: Nine things you should know about micro-blogging, Business Horizons, 54(2).
  • MARSDEN Paul (2002). Tipping Point Marketing. Presentation.
  • TAN, Ahmet (2002). Politik Pazarlama, İstanbul: Papatya Yayıncılık.
  • USLU, Zeynep, Karahan (1996). Siyasal İletişim Ve 24 Aralık 1995 Genel Seçimleri”, Yeni Türkiye Dergisi, Sayı: 11, Ankara , 790-811
  • WİLLİAMS, A. Paul ve TRAMMELL,Kate D. (2005). “Candidate Campaign E-Mail Messages In The Presidential Election 2004”, American Behavioral Scientist; 49; 560-574
  • http://www.kurumsalhaberler.com/pr/sosyal-medya-nedsir.aspx (ErişimTarihi:14.07.2013)
  • http://tr.wikipedia.org/wiki/Sosyal (Erişim Tarihi: 14.07.2013)
  • www.aristolog.com (Erişim Tarihi: 14.07.2013)
  • http://www.pclabs.com.tr (Erişim Tarihi: 14.07.2013)
  • http:// www. blog.adresgezgini.com (Erişim Tarihi: 14.07.2013)
  • http://tr.wikipedia.org/wiki/web_2.0 (Erişim Tarihi: 14.07.2013)
  • http://www.socailbakers.com (Erişim Tarihi: 14.07.2013)
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme Makaleler
Yazarlar

Makbule Evrim Gülsünler

Yayımlanma Tarihi 23 Temmuz 2014
Gönderilme Tarihi 24 Nisan 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 8 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Gülsünler, M. E. (2014). SİYASAL İLETİŞİM DE VİRAL PAZARLAMANIN YERİ VE ÖNEMİ. Selçuk İletişim, 8(3), 76-91. https://doi.org/10.18094/si.55138