BibTex RIS Kaynak Göster

PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE GLOBAL PAZARLAMA STARATEJİSİ

Yıl 2001, Cilt: 1 Sayı: 4, 99 - 106, 12.05.2014

Öz

Dünya ekonomisindeki büyüme yavaşlığı, korumacılıkta yaşanan değişim, devlet müdahalelerinin azalması, girişimciliğin desteklenmesi, rekabet avantajlarının değişmesi ve ortak bir tüketim kültürünün yaygınlaşması firmaları yeni arayışlara itmiştir. Ticari bir ürünün bütün sınırları aşıp, başarıyla satılabilmesi “global pazarlama anlayışı” içinde ele alınmıştır. Global pazarlama yaklaşımı; temel pazarlama ilkelerinin dünya çapında uygulanması, global ürün ise; her pazardaki tüketicinin tatminine göre farklı dizayn edilen ürün olarak tanımlanabilir. Bu tanımlardan da anlaşılabileceği gibi, global endüstrideki firmalar, pazarlama iletişimi stratejilerini; tüketici istek ve ihtiyaçlarını global kalite standartlarına uygun olarak standartlaştırılmış mal ve hizmetlerle karşılamak için geliştirileceklerdir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme Makaleler
Yazarlar

Filiz Otay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 12 Mayıs 2014
Gönderilme Tarihi 12 Mayıs 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2001 Cilt: 1 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Otay, F. (2014). PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE GLOBAL PAZARLAMA STARATEJİSİ. Selçuk İletişim, 1(4), 99-106. https://doi.org/10.18094/si.39037