BibTex RIS Kaynak Göster

STEREOTİP TEORİSİ ALMAN TELEVİZYONUNDA AMERİKAN DİZİLERİNİ ARAŞTIRMAYA YÖNELİK ÖN DÜŞÜNCELER

Yıl 2001, Cilt: 2 Sayı: 1, 47 - 56, 12.05.2014

Öz

Stereotip araştırmasının merkezi ilgisi toplumdaki grup oluşum sürecini araştırmak, grubun farklı ve kendine özgü yapısını ve grup dışındakileri değerlendirmektir. Stereotiplerin öğrenildiği sosyalizasyon kurumları her şeyden önce aile, okul ve kitle iletişim araçlarıdır.

Stereotip araştırması kamuoyu araştırması ve değer sistemi araştırmasının bir parçasıdır. Hem kişiye özgü hem de gruba özgü kabuller ve beklentiler stereotip olarak ifade edilir.

Stereotip teorisinin önemi dikkate alınarak Amerikan dizileri üzerine olan araştırmamızda geliştirdiğimiz temel hipotez şöyledir: Dizilerin iletişim başarısı büyük bir kitle tarafından uzlaşılan medyaya özgü anlam tariflerinin birleşiminden oluşur. Stereotip  medyaya özgü anlamlandırma tarihinin akışı içinde de kurulur ve aktifleştirilir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme Makaleler
Yazarlar

Ahmet İmançer Bu kişi benim

Dilek İmançer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 12 Mayıs 2014
Gönderilme Tarihi 12 Mayıs 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2001 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA İmançer, A., & İmançer, D. (2014). STEREOTİP TEORİSİ ALMAN TELEVİZYONUNDA AMERİKAN DİZİLERİNİ ARAŞTIRMAYA YÖNELİK ÖN DÜŞÜNCELER. Selçuk İletişim, 2(1), 47-56. https://doi.org/10.18094/si.67308