Globalizasyonla birlikte önlenemeyen bir tüketim güdüsü, medyayı da yanına alarak, herhangi bir toplumsal değer ve yargıyı dikkate almadan ilerlemektedir. Tüketim güdüsünün önlenmesi bir yana birçok determinasyonla besleniyor olması onu içinden çıkılamayacak bir hale sokmaktadır. Bu durum bireyi belki de rasyonellikten uzaklaştırmakta geleneksel tüketim mantığıyla baş başa bırakıp, tüketiyorum o halde varım düşüncesine hapsetmektedir. Bu açıdan bakıldığında tüketimin toplumsal açılımında özne olarak birey, rasyonellik, buna bağlı ortaya çıkan tasarruf ve bunu yönlendiren diğer faktörlerin etkisi sosyolojik olarak açımlanmalıdır.
Kitle iletişimi; yabancılaşma; tüketim; grup ilişkisi; rasyonellik
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Yazarlar | |
| Gönderilme Tarihi | 12 Mayıs 2014 |
| Yayımlanma Tarihi | 12 Mayıs 2014 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2002 Cilt: 2 Sayı: 3 |