BibTex RIS Kaynak Göster

TÜKETİM KÜLTÜRÜNDE SATIN ALMA DAVRANIŞININ OLUŞMASI

Yıl 2003, Cilt: 3 Sayı: 1, 143 - 149, 14.05.2014

Öz

Günümüzde tüketim olgusunun bir kültür haline gelmekte olduğu gözlemlenmektedir. Bu değişim satın alma davranışının incelenmesini gerekli kılmaktadır. Bireyleri satın almaya yönlendiren en önemli etken kullanım ihtiyacı mıdır, yoksa topluma uyma davranışı ya da topluma farklı ve özgün olduğunu kanıtlama ihtiyacı mı satın almayı yönlendirmektedir? Bu soruya yanıt ararken, satın alma davranışına ilişkin kuramlar incelenmiş, modanın tanımı yapılarak birey üzerindeki etkisi incelenmeye çalışılmıştır. İkna süreci ve tutum oluşumundaki faktörler ele alınmış, derinlemesine görüşme metodu yoluyla bireylerin satın alma davranışını oluşturan etkenler ve tüketim kültürünün hayatlarındaki önemi kot örneği üzerinden değerlendirilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme Makaleler
Yazarlar

Şule Tankut Tuğcu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 14 Mayıs 2014
Gönderilme Tarihi 14 Mayıs 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tankut Tuğcu, Ş. (2014). TÜKETİM KÜLTÜRÜNDE SATIN ALMA DAVRANIŞININ OLUŞMASI. Selçuk İletişim, 3(1), 143-149. https://doi.org/10.18094/si.58707