Televizyonun etkileşimli hale gelmesi yayıncılık alanındaki büyük bir değişim olarak değerlendirilmektedir. Teknolojinin etkisiyle televizyon izleme kültüründe gözle görülür bir dönüşüm yaşandığı ve izleme kültürünün vazgeçilmez öğesi olan izleyici kavramının da bu dönüşümün etkisi altında olduğu kabul edilmektedir. Bu da etkileşimli ortamlara katılan bireyin, iletişim süreci üzerindeki tepkilerini anlamamıza yardımcı olmaktadır. Bu çalışmanın amacı, dijital medyanın aracılık ettiği bu yeni eğilimler vasıtasıyla değişen izleyici yönelimlerini değerlendirmektir. Bu bağlamda çalışmada kullanıcıların kendilerini yeterince ifade edebileceği yeni sunum biçimleri ve televizyon seyretme pratikleri incelenecektir.
Televizyon; Etkileşimlilik; Etkileşimli TV; Televizyon İzleyicisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Temmuz 2014 |
Gönderilme Tarihi | 1 Temmuz 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 8 Sayı: 3 |