BibTex RIS Kaynak Göster

ETKİLEŞİMLİ TELEVİZYON GELENEKSEL TELEVİZYONA KARŞI: TELEVİZYON İZLEYİCİSİ NE İSTER?

Yıl 2014, Cilt: 8 Sayı: 3, 268 - 280, 23.07.2014

Öz

Televizyonun etkileşimli hale gelmesi yayıncılık alanındaki büyük bir değişim olarak değerlendirilmektedir. Teknolojinin etkisiyle televizyon izleme kültüründe gözle görülür bir dönüşüm yaşandığı ve izleme kültürünün vazgeçilmez öğesi olan izleyici kavramının da bu dönüşümün etkisi altında olduğu kabul edilmektedir. Bu da etkileşimli ortamlara katılan bireyin, iletişim süreci üzerindeki tepkilerini anlamamıza yardımcı olmaktadır. Bu çalışmanın amacı, dijital medyanın aracılık ettiği bu yeni eğilimler vasıtasıyla değişen izleyici yönelimlerini değerlendirmektir. Bu bağlamda çalışmada kullanıcıların kendilerini yeterince ifade edebileceği yeni sunum biçimleri ve televizyon seyretme pratikleri incelenecektir.

Kaynakça

  • Altay M (2008) Bugün Kullandığımız Televizyondan Daha Fazlası, İ. Yerlikaya (der), Birey Eksenli İnteraktif Yayıncılık IPTV, RTÜK ve TBD, Ankara, 91-107.
  • Bachmayer S, Lugmayr A ve Kotsis G (2010) Convergence of Collaborative Web Approachesand Interactive TV Program Formats, International Journal of Web Information Systems, 6(1), 74-94.
  • Castells M (2005) Ağ Toplumunun Yükselişi. Enformasyon Çağı: Ekonomi, Top-lum, Kültür, Ebru Kılıç (çev), Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • Cauberghe V ve De Pelsmacker P (2006) Opportunities and Tresholds for Advertising on Interactive Digital TV: A View from Advertising Professionals, Journal of Interactive Advertising, 7(1), 25-40.
  • Cherry C (1977) The Telephone System: Creator of Mobility and Social Change, I de S Pool (ed), The Social Impact of Telephone, MIT Press, Cambridge, 112-126.
  • Damasio C, Celia Q ve Andre F (2004) Interactive TelevisionUsage and Applications: The Portuquese Case - Study, Computers& Graphics, 28, 139-148.
  • Department of Communication, Information Technology and the Arts, Australian Goverment (2006) Meeting the Digital Challenge: Reforming Australia's Media in the Digital Age, www.archive.dcita.gov.au/__data/assets/pdf_file, erişim tarihi: 05.05.2013.
  • Durmaz A (1999) Dijital Televizyonun Teknik Temelleri, Anadolu Üniversitesi Eğitim Sağlık ve Bilimsel Araştırma Çalışmaları Vakfı Yayınları, Eskişehir.
  • Galley S J (2010) Interactivity-as-Product and Interactivity-as-Process, The Information Society, 20(5), 391-394.
  • Grant A E ve Meadows J H (2010) Communication Technology Update and Fundamentals, A E Grant ve J Meadows (eds), 12.bs, FocalPress, USA.
  • Gawlinski M (2003) Interactive Television Production, FocalPress, England.
  • Harris C (2006) Interactive Television, A E Grant ve J Meadows (eds), Communication Technology Update, FocalPress, Oxford, 132-143.
  • Jensen J F ve Toscan C (1999) Interactive Television: TV of the Future or the Future of TV?, Aalborg University Press, Aalborg.
  • Kesim M (2013) Etkileşimli Televizyon, T V Yüzer ve M E Mutlu (eds), Yeni İleti-şim Teknolojileri, A. Ü. Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir, 24-46.
  • Kırık A M (2010) Etkileşimli Televizyon, Anahtar Kitaplar, İstanbul.
  • Kim P ve Sawhney H (2002) A Machine-Like New Medium-Theoretical Examination of Interactive TV, Meida&Culture and Society, 24(2), 217-233.
  • Lister M, Dovey J, Giddings S, Grant I and Kelly K (2009) New Media: A Critical Introduction, Routledge, London.
  • Midgley N (2008) Do You Lean Forward or Lean Back? www.telegraph.co.uk/ news/2553850/Commentary-Do-you-lean-forward-or-lean-back.html, erişim tari-hi: 14.08.2013.
  • Napoli P M (2011) Audience Evolution, Columbia UniversityPress, New York.
  • O'driscoll G (2008) Next Generation IPTV Services and Technologies, Wiley Publication, Canada.
  • Özçağlayan M (1998) Yeni İletişim ve Teknolojileri ve Değişim, Alfa Yayınları, İstanbul.
  • Pearce C (1997) The Interactive Book, Macmillian Publishing, Indianapolis.
  • Srivastava H O (2002) Interactive TV Technology and Markets, Artech House, Norwood.
  • Rafaeli S (1988) Interactivity: From New Media to Communication, R P Hawkins, J M Wiemann ve S Pingree (eds), Advancing Communication Sicience: Merging Mass and Interpersonel Process, Newbury Park, Sage, 110-134.
  • Varey R J (2004) Informational and Communicational Explanations of Corporations as Interaction Systems, M Wiberg (ed), Interaction Society: Theories, Practice and Supportive Technologies, Information Science Publishing, USA, 139-170.
  • Yüzer V ve Kurubacak G (2006) The Dynamics of Interactive Television (ITV) in a Changing World, International Communication Bulletin, 41, (3-4), 48-60.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme Makaleler
Yazarlar

Birgül Taşdelen

Mehmet Kesim Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 23 Temmuz 2014
Gönderilme Tarihi 1 Temmuz 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 8 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Taşdelen, B., & Kesim, M. (2014). ETKİLEŞİMLİ TELEVİZYON GELENEKSEL TELEVİZYONA KARŞI: TELEVİZYON İZLEYİCİSİ NE İSTER?. Selçuk İletişim, 8(3), 268-280. https://doi.org/10.18094/si.47257