Hastanelerde
örgütsel hedeflerin başarılabilmesi ancak, örgütü belirlenmiş amaçlara
ulaştıran, etkili kılan, hizmetin maddi ve emek yönünü harekete geçirecek
ahengi sağlayan iletişim sürecinin doğru işlemesi ile olacaktır. Sağlık
yöneticisinin doğru iletişim kanallarını kullanmaması hedeflenen amaçların
gerçekleştirilmesini sekteye uğratacaktır. Kesitsel tipte olan bu araştırmanın
evreni; İstanbul Anadolu yakasında bulunan iki özel hastane ve farklı kamu
hastaneleri birliğine bağlı olmak üzere iki eğitim ve araştırma hastanesi
çalışanlarından oluşmaktadır. Anket yöntemiyle toplanan veriler SPSS 22.0
programına aktarılarak değerlendirmiştir. Anket geçerlilik ve güvenirliği
faktör analizi ile test edilmiş ve
verilerin değerlendirilmesinde Anova ve student t testi kullanılmıştır.
Katılımcıların genel iletişim doyumu düzeyi
incelendiğinde orta düzeyde kurum içi iletişim doyumuna sahip oldukları tespit
edilmiştir. İletişim sürecinde yeni iletişim kanallarından daha az yararlandığı
tespit edilen Kamu hastanesi çalışanlarının iletişim doyumu orta düzeyde iken
yeni iletişim teknolojilerini daha fazla kullandığı gözlenen Özel hastane
çalışanlarının iletişim doyumu yüksek düzeydedir.
Bölüm | Derleme Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Temmuz 2017 |
Gönderilme Tarihi | 11 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |