Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sosyal Medyada Pazarlama Uygulamaları: Bir Havayolu Firmasının Reklam Filmi Analizi

Yıl 2020, Cilt: 13 Sayı: 2, 775 - 799, 01.07.2020

Öz

Sosyal medya, Web 2.0'ın ideolojik ve teknolojik altyapısını temel alan ve kullanıcı tarafından üretilen içeriğin oluşturulmasına ve değiştirilmesine olanak sağlayan bir internet tabanlı uygulamalar grubudur. Sosyal medyanın önemi, tüketiciler ve toplum arasındaki etkileşimde ve anında, etkileşimli ve düşük maliyetli iletişimin kolaylaştırılmasında yatmaktadır. Günümüzde, artan sosyal medya kullanımı markaları desteklemek ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için bir platform sağlamaktadır. İnternet teknolojileri ve sosyal medya ortamlarının olanaklarından yararlanan markalar/işletmeler, farkındalık ve tanınma yaratan, markaya, işletmeye, ürüne ya da kişiye bir aksiyon alma olanağı sunan, bloglar, mikrobloglar, sosyal ağlar ve içerik paylaşımı gibi web araçları ile yapılan her türlü doğrudan ve dolaylı pazarlama faaliyetleri olarak tanımlanabilecek sosyal medya pazarlama stratejilerini geliştirmişlerdir. Bu bağlamda, bu çalışmada Türk Hava Yollarının sosyal medya ortamlarında yayımladığı “The Journey” reklamının betimsel analizinin yapılması amaçlanmıştır. Yapılan değerlendirme sonucunda THY’nin potansiyel müşterisi olan/olacak hedef kitlesine ulaşmak ve hedef kitlesi ile sürekli etkileşim halinde olmak için sosyal medya hesaplarını etkin bir biçimde kullandığı görülmüştür. Bununla birlikte elde edilen veriler, sosyal medya ortamlarının firmalar tarafından çok sayıda insana ulaşmak ve reklamlarla pazarlama mesajlarını sunmak için uygun ortamlar olduğunu göstermiştir. Ayrıca sosyal medya ortamlarının geri bildirim döngüsünün THY tarafından yeni pazarlama stratejileri geliştirme noktasında fırsata çevrildiği görülmüştür. 

Kaynakça

  • Akar E (2010) Sosyal Medya Pazarlaması: Sosyal Webde Pazarlama Stratejleri, Efil Yayınevi, Ankara.
  • Akar E ve Topçu B (2011) An Examination of the Factors Influencing Consumers' Attitudes Toward Social Media Marketing, Journal of Internet Commerce 10(1), 35-67.
  • Alalwan A, Abdallah R, Nripendra P, Dwivedi Y K ve Algharabat R (2017) Social Media In Marketing: A Review And Analysis Of The Existing Literature, Telematics and Informatics, 34, 1177-1190.
  • Al Kailani M ve Kumar R (2010) Investigating Uncertainty Avoidance and Perceived Risk for Impacting Internet Buying: A Study in Three National Cultures, International Journal of Business and Management, 6(5), 76-92.
  • Ansarin M ve Ozuem W (2104) Social Media and Online Brand Communities. Editör (Gordon Bowen ve Wilson Ozuem). Computer-Mediated Merketing Strategies: Social Media and Online Brand Communities, USA: IGI Global, Hershey PA.
  • Constantinides E (2014) Foundations of Social Media Marketing, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 148, 40-57.
  • Dilmen N E (2007) Yeni Medya Kavramı Çerçevesinde İnternet Günlükleri‐Bloglar ve Gazeteciliğe Yansımaları, Marmara İletişim Dergisi, 12, 113-122.
  • Duffett R G (2015) Facebook Advertising’s Influenc on Intention-To-Purchase and Purchase Amongst Millennials, Emerald Insight, 25(4), 498-526.
  • Duffett R G (2017) Influence of Social Media Marketing Communications on Young Consumers’ Attitudes, Young Consumers, 18(1), 19-39.
  • Evans D (2008) Social Media Marketing An Hour A Day, Wiley Publishing Inc, Indiana.
  • Gunelius S (2011) 30 Minute Social Media Marketing: Step by Step Techniques to Spread the Words About Your Business, USA, McGraw-Hill.
  • Göksel A B, Kocabaş F, Elden M (1997) Pazarlama İletişmi Açısından Halkla İlişkiler ve Reklam, Yayınevi Yayıncılık, İstanbul.
  • Jarvinen J, Tollinen A, Karjaluoto H ve Jayawardhena C (2012) Digital and Social Media Markeiıng Usage in B2B Industrial Section, The Marketing Management Journal, 22(2), 102-117.
  • Jefkins F (1983) Modern Marketing, M&E Handbook Series, Blackie, London. Ioanna P ve Yioula M (2012) Social Media: Marketing Public Relations’ New Best Friend, Journal of Promotion Management, 18(3), 319-328.
  • Kara T (2019) Sosyal Medya Endüstrisi, Beta Yayıncılık, İstanbul.
  • Killian G ve McManus K (2015) A Marketing Communications Approach for the Digital Era: Managerial Guidelines for Social Media Integration, Business Horizons, 58, 539-549.
  • Kirtiş A K ve Karahan F (2011) To Be or Not to Be in Social Media Arena as the Most Cost Efficient Marketing Strategy after the Global Recession, Procedia Social and Behavioral Sciences, 24, 260–268.
  • Koçyiğit M (2015) Sosyal Ağ Pazarlaması, Eğitim Yayınevi, Konya.
  • Onat F ve Alikılıç A (2008) Sosyal Ağ Sitelerinin Reklam ve Halkla İlişkiler Ortamları Olarak Değerlendirilmesi, Journal of Yaşar University, 3(9), 1111-1143.
  • Peterson R A, Balasubramanian S ve Bronnenberg B J (1997) Exploring the Implications of the Internet for Consumer Marketing, Academy of Marketing Science, 25(4), 329-346.
  • SI S (2016) Social Media and Its Role in Marketing, Business and Economics Journal, 7(1), 1-5.
  • Thompson J B (1995) The Media and MOdernity: A Social Theory of the Media. Polity Press, Cambridge, England.
  • Tiago M T P M B ve Verissimo J M C (2014) Digital Marketing and Social Media: Why bother? Business Horizons, 57, 703-708.
  • Vinerean S, Cetina I, Dumitrescu L ve Tichindelean M (2013) The Effects of Social Media Marketing on Online Consumer Behavior International Journal of Business and Management, 8(14), 66-79.
  • Vural B A ve Bat M (2010) Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma, Jourmal of Yaşar University, 20(5), 3348-3382.
  • Weber L (2007) Marketing to Social Web, John Wiley ve Sons, New York.
  • Weinberg T (2009) The New Community Rules: Marketing on the Social Web, O'Reilly, New York.
  • Williams T ve Williams R (2008) Adopting social media: Are we leaders, managers or followers? Communication World, 25(4), 34-37.
  • Yıldırım A ve Şimşek H (1999) Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayınları, Ankara.
  • Yıldırım O ve Ünalan D (2019) Katılımcı Kültür Tartışmaları Bağlamında Facebook’taki Anti Fenerbahçe ve Anti Galatasaray Taraftar Grupları Üzerine Bir Değerlendirme, Munzur Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(14), 31-57.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Şeyhmus Doğan 0000-0002-5993-0363

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2020
Gönderilme Tarihi 11 Şubat 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 13 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Doğan, Ş. (2020). Sosyal Medyada Pazarlama Uygulamaları: Bir Havayolu Firmasının Reklam Filmi Analizi. Selçuk İletişim, 13(2), 775-799. https://doi.org/10.18094/josc.687651