Toplumsal yapının bir parçası olan örgütlerin varlıklarını devam ettirebilmeleri için zorunluluk haline gelen halkla ilişkilerde başarı, amaçlarını tespit etme konusunu gündeme getirmiştir. İyi belirlenmiş sağlıklı ve özenle seçilmiş, anlaşılır ve net bir şekilde ortaya konulan amaçlar, halkla ilişkilerin kendisinden bekleneni gerçekleştirmesinde önemlidir. Hedef kitleye, sektörlere ve performans alanlarına göre farklılık gösteren halkla ilişkilerin temel amacı her türlü olay ve faaliyette bilgilendirme sonucu iyi niyetin yerleştirilmesidir. Performans alanlarına göre bilgilendirme, iyileştirme ve motivasyonla ilgili amaçlar olmak üzere üç grupta toplanan halkla ilişkiler amaçlarının ilk aşamasını bilgilendirme ile ilgili amaçlar oluşturmaktadır. Bilgilendirme ile ilgili amaçlar ve ondan sonra da istenilen yönde davranış değişikliği yaratmak isteyen motivasyonla ilgili amaçlar gerçekleştirilebilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Mayıs 2014 |
Gönderilme Tarihi | 12 Mayıs 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2000 Cilt: 1 Sayı: 3 |