Dünya ekonomisindeki büyüme yavaşlığı, korumacılıkta yaşanan değişim, devlet müdahalelerinin azalması, girişimciliğin desteklenmesi, rekabet avantajlarının değişmesi ve ortak bir tüketim kültürünün yaygınlaşması firmaları yeni arayışlara itmiştir. Ticari bir ürünün bütün sınırları aşıp, başarıyla satılabilmesi “global pazarlama anlayışı” içinde ele alınmıştır. Global pazarlama yaklaşımı; temel pazarlama ilkelerinin dünya çapında uygulanması, global ürün ise; her pazardaki tüketicinin tatminine göre farklı dizayn edilen ürün olarak tanımlanabilir. Bu tanımlardan da anlaşılabileceği gibi, global endüstrideki firmalar, pazarlama iletişimi stratejilerini; tüketici istek ve ihtiyaçlarını global kalite standartlarına uygun olarak standartlaştırılmış mal ve hizmetlerle karşılamak için geliştirileceklerdir.
Global pazarlama; pazarlama iletişimi; pazarlama iletişimi stratejisi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Mayıs 2014 |
Gönderilme Tarihi | 12 Mayıs 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2001 Cilt: 1 Sayı: 4 |