Kitle iletişim araçlarının işlevlerini haber alma, haber verme, propaganda, eğitim, eğlence, reklam yapma biçiminde sıralamak olasıdır. Böylelikle insanlar, belirli rolleri, değerleri, tutum ve davranışları kitle iletişim araçları yolu ile öğrenmekte ve düşünmeye güdülenmektedir.
Kitle haberleşmesinin kazandığı çağdaş boyutlar görüntüyü habercilikte, ya da sınırlı anlamıyla gazetecilikte vazgeçilmez kılmıştır. Görüntüyü vazgeçilmez kılan bir neden de her dilden, her kültürden insanın okuyabileceği bir yazı niteliği taşımasındandır. Yazılı basında fotoğraf haber kavramının mahiyetini, anlamını ve özelliklerini en iyi açıklayan vitrinidir. Fotoğrafın kalitesi okuyucu üzerinde yaptığı etki ile ölçülür. İyi bir gazete fotoğrafı gerçeği söyler ve daha önemlisi bir öyküyü anlatır. Günümüzde fotoğraf makinesi ve basım teknolojisindeki ilerlemeler onu kullanan insanların temel becerilerindeki ilerlemeden daha hızlı olmaktadır.
haberleşme; basın; fotoğraf; fotoğraf teknikleri; basım sanayii.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Mayıs 2014 |
Gönderilme Tarihi | 12 Mayıs 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2002 Cilt: 2 Sayı: 2 |