Televizyon yayıncılığı, sektörel anlamda diğer iş kolları ile karşılaştırma yapıldığında örgütlenme yapıları itibariyle birbiriyle paralellik göstermeyen ender alanlardandır. Yani bir çok iş kolunda örgütlenme modelleri birbirine yakınken, yayıncılık alanında durum farklıdır. Bunun en önemli nedenleri de her yayın kuruluşunun farklı yayın stratejisi, yönetim ve ekonomik anlayışa sahip olmalarıdır. Dolayısıyla televizyon istasyonlarının örgüt yapıları çeşitlilik gösterir ve televizyon istasyonlarının örgütlenmesinde özel bir yöntem yoktur. Ancak bir takım alışılmış biçimler vardır. Buna karşılık evrensel çözümlerin olmaması, fikirlerin, özel çözümlerin, sınanmış örneklerin derlenemeyeceği, incelenemeyeceği ve uyarlanamayacağı anlamını taşımaz. Her televizyon kuruluşu kendi yayın politikası, yayın içeriği ve mali yapısı doğrultusunda bilimsel değerleri rehber edinerek bir örgüt yapısını kendi bünyesinde oluşturabilir. Bu çalışmada da Türkiye'de yayın yapan yerel televizyonlar incelenerek, sınanmış modeller derlenmiş, bilimsel verilerin ışığında bir yerel televizyon için kullanılabilir, ortalama bir örgüt modeli önerilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Mayıs 2014 |
Gönderilme Tarihi | 12 Mayıs 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Cilt: 2 Sayı: 4 |