BibTex RIS Kaynak Göster

Otomobil Reklamlarında Yerleşik Toplumsal Cinsiyet Kalıpları: Türkiye'de Yayınlanan Televizyon Reklamları Üzerine Bir Çalışma

Yıl 2006, Cilt: 4 Sayı: 2, 115 - 124, 19.11.2013

Öz

Toplumsal cinsiyet, hayatın her alanında karşımıza çıkan, pek çok kurum ve pratikle ilişkili bir olgudur. Günlük yaşantımızın önemli parçalarından biri olan reklamlar da mesajlarını bazen yerleşik toplumsal cinsiyet kalıplarını dönüştürerek, çoğu zaman da yeniden üreterek oluşturmaktadır. Bu çalışmada genel olarak reklamların yerleşik cinsel rolleri nasıl yeniden üretmekte oldukları örneklerle açıklanmaktadır. Aynı bakış açısıyla, daha özel bir alan olarak, kamusal alanın önemli bir parçası olan otomobil reklamlarında mesajın cinsel rollerle nasıl ilişkilendirildikleri yine örnekler aracılığıyla betimlenmiştir.

 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme Makaleler
Yazarlar

N.aysun Yüksel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 19 Kasım 2013
Gönderilme Tarihi 9 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yüksel, N. (2013). Otomobil Reklamlarında Yerleşik Toplumsal Cinsiyet Kalıpları: Türkiye’de Yayınlanan Televizyon Reklamları Üzerine Bir Çalışma. Selçuk İletişim, 4(2), 115-124. https://doi.org/10.18094/si.32768