Her kurum üretime başladığı andan itibaren kendine özgü prensiplerini de oluşturmaya başlar. Bu prensipler kurumun değerlerini, felsefesini, kimliğini vb. içerir ve nihayetinde kurumun kendine has özelliklerinin ifadesiyle birlikte kurum kültürüne dönüşür. Kurum kültürü çalışanlarla birlikte kurucunun vizyonuyla şekillenerek var edilir ve canlı bir yapı oluşturularak zaman içerisinde sürekli bir gelişim ve değişim geçirir. Her ne kadar bulunulan ülke değerleri, finansal gelişmeler, küresel ve yerel trendler kurum kültürünün yapısına etkide bulunsa da en büyük etki çalışanlarının o kuruma yönelik tutum ve davranışlarıdır. Çünkü çalışanlar liderin belirlediği vizyonun bayrak taşıyıcılığını yaparken bulundukları kurumda da kültürün dönüşümünde başat rol oynamaktadır. Bu anlamda kurumun performansını artırmak için iç müşteri olarak da ifade edilen kurum çalışanlarının yaptıkları işe, iş ortamına, kurumun genel yapısına ve kurumsal değerlere yönelik algı ve tutumlarının ele alınıp ayrıntılı bir şekilde değerlendirilmesi gerekmektedir.
Bu çalışmada kurum kültürünün tanım ve fonksiyonlarına çok kısa değinilerek İsmail Bakan, Tuba Büyükbeşe ve Çetin Bedestenci'nin Kurum Kültürü adlı kitabından uyarlanan anket formu X (1) Reklam Hizmet Ajansı'na uygulanıp sonuçları değerlendirilecektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Kasım 2013 |
Gönderilme Tarihi | 6 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 5 Sayı: 2 |