Ürünler belirli bir yerde, bölgede, şehirde veya ülkede üretilmektedirler. Ürünlerin bu üretim yeri bilgilerine ülke orijini denilmektedir. Ülke orijini kavramı özellikle 1980'lerden sonra küreselleşen dünya ekonomisi ile birlikte pazarlama ve pazarlama iletişimcileri için önemli bir konu haline gelmiştir. Bugün, ürünlerin üretim yerleri küresel pazarda ürünlerin ve markaların imajını etkilemekte ve tüketici karar alma süreçlerinde önemli bir veri haline gelmiştir. Ülkelerin imajlarını da ürün ve markaların pazardaki konumlarını olumlu veya olumsuz etkileyen birer veri olarak değerlendirebiliriz. Bu bağlamda bu çalışmada ürün merkezli ülke imajı araştırmaları da ele alınmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Kasım 2013 |
Gönderilme Tarihi | 6 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 5 Sayı: 2 |