BibTex RIS Kaynak Göster

Ülke Orijini Kavramı ve Ülke İmajı

Yıl 2008, Cilt: 5 Sayı: 2, 102 - 112, 19.11.2013

Öz

Ürünler belirli bir yerde, bölgede, şehirde veya ülkede üretilmektedirler. Ürünlerin bu üretim yeri bilgilerine ülke orijini denilmektedir. Ülke orijini kavramı özellikle 1980'lerden sonra küreselleşen dünya ekonomisi ile birlikte pazarlama ve pazarlama iletişimcileri için önemli bir konu haline gelmiştir. Bugün, ürünlerin üretim yerleri küresel pazarda ürünlerin ve markaların imajını etkilemekte ve tüketici karar alma süreçlerinde önemli bir veri haline gelmiştir. Ülkelerin imajlarını da ürün ve markaların pazardaki konumlarını olumlu veya olumsuz etkileyen birer veri olarak değerlendirebiliriz. Bu bağlamda bu çalışmada ürün merkezli ülke imajı araştırmaları da ele alınmıştır.

 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme Makaleler
Yazarlar

Atılım Onay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 19 Kasım 2013
Gönderilme Tarihi 6 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Onay, A. (2013). Ülke Orijini Kavramı ve Ülke İmajı. Selçuk İletişim, 5(2), 102-112. https://doi.org/10.18094/si.44695