Bireylerin medya aracılığı ile kamusal ve kurgusal gerçeklik arasında nasıl bir ilişki kurduğu sorusu üzerine odaklanan bu çalışma, medya tarafından kurgulanan gerçekliklerin kültürlendirme (cultivation) perspektifinden hareketle bireyler tarafından zaman içinde kamusal gerçeklik olarak algıladığı varsayımına dayanmaktadır. Son dönemde artan popüler televizyon dizileri ve etkileri konusunda çalışmalar, tartışmalar devam etmekle birlikte farklı bakış açılarına ihtiyaç duyulduğu gözlenmektedir. Özellikle televizyon içeriği üzerine yapılan tartışma ve yorumlar bir yana, bu içeriklerin alıcılar üzerinde nasıl bir etkiye yol açtığı ya da nasıl algılandığı daha büyük önem taşımaktadır. Çalışma, İletişim Fakültelerinde eğitimini sürdüren 802 öğrenci üzerinde yürütülen bir alıcı araştırmasının verilerine dayanmaktadır. Kurtlar Vadisi örneğinde, araştırmanın ortaya koyduğu verilere göre, televizyon dizileriyle üretilen kurgusal gerçekliğin kamusal gerçeklik olarak algılanma eğilimi açıkça gözlenmektedir. Buna göre; dizinin izleyiciler tarafından algılanma faktörleri diziyle 'özdeşleşme', diziyi 'kamusal gerçeklik olarak algılama', diziye 'olumsuz bakış' ve 'kurgusal bir içerik olarak beğeni' şeklinde sıralanmaktadır.
Kamusal söylem; medyatik gerçeklik; kültürlendirme; 'Kurtlar Vadisi'
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Kasım 2013 |
Gönderilme Tarihi | 6 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 5 Sayı: 3 |