BibTex RIS Kaynak Göster

Raymond Williams'ın Televizyon Teorisi

Yıl 2009, Cilt: 5 Sayı: 4, 186 - 200, 19.11.2013

Öz

Televizyon günümüzün hakim zevk kültürünü, hayat tarzını biçimleyen ve toplumsal iletişime etkiyen en önemli araçlardan biridir. Belirli alanlara özgü kanalların çoğalması, dijital televizyonun toplumsal algı alanını internetle paylaşmak zorunda kalması dolayısıyla toplumun varoluş tarzını belirleme gücü bakımından televizyonun etkisinin azaldığını söylemek mümkün gözükse de, toplumsal algının ve iletişimin çeşitlenmesi ve parçalanması tecrübe edilmektedir. Fakat bütün bu çeşitlenme ve parçalanmaya rağmen, televizyon görüntülerinin içeriğinin diğer medya araçlarına nispetle daha sürekli ve sıkça tekrar edilerek toplumsal algıya aktarılması önemini koruduğunu göstermektedir. İlk bakışta televizyonun toplumun karmaşık yapısını seyircinin bakışına sunduğu kabul edilse bile, bu durum başka bir sorun oluşturmaktadır. Zira böylece toplumsal hayatın farklı yönleri ve değişik alanları sürekli artan bir oranda medyatikleşmekte ve gerçeklik iletişimsel kodların ve gösterge sistemlerinin medyatik ağına dönüşmektedir. Televizyon, seyirciyi kendine bağlamak için sürekli yeni konular ve gösterim biçimleri peşinde koşarken, yalnızca toplumsal algının yerleşik biçimlerini ve normlarını değil, aynı zamanda kültürel ve etik kabulleri de değiştirmekte, yıkmakta ve dönüştürmektedir. İşte bu yüzden, Raymond Williams gibi teorisyenler, televizyonun gösterim ve anlatım tekniği kadar program içeriklerinin de toplumsal algıya yönelik şuur-dışı etkilerinin olabileceğini ve değerleri dönüştürebileceğini düşünmektedirler.

 

Kaynakça

  • Althusser L (1968) Für Marx, Suhrkamp, Frankfurt.
  • During S (1993) The Cultural Studies Reader, Routledge, London.
  • Eco U (1984) Apokalyptiker und Integrierte. Zur kritischen Kritik der Massenkultur, Fischer, Frankfurt.
  • Esslin M (2001) Televizyon Çağı, Pınar Yayınları, İstanbul.
  • Fiske J (1987) Television Culture, Methuen, London.
  • Fiske J (1982) Introduction To Communication Studies, Methuen, London/New York
  • Goffman E (2003) Wir alle spielen Theater: Die Selbstdarstellung im Alltag, Piper, München.
  • Hall S (1988) The Hard Road to Renewal: Thatcherism and The Crisis of the left, Verso Books, London.
  • Hall S (1980) Encoding and Decoding, Stuart Hall, Dorothy Hobson, Andrew Lowe and Paul Wills (eds), Culture, Media, Language, Hutchinson, London
  • Hoggart R (1957) The Uses of Literacy, Penguin, Harmondsworth.
  • Mcluhan M (1965) Understanding Media: The Extensions of Man, McGraw-Hill Paperback, New York/London.
  • Mellenkamp P (1990) TV time and Catastrophe, or Beyond the Pleasure Principle of television, Patricia Mellencamp (eds), Logics of television: Essays in cultural criticism, Indiana University Pres, Bloomington.
  • Goodwin A ve Whannel G (1990) Understanding Television, Routledge, London.
  • Williams R (1974) Televsion: Technology and Cultural Form, Fontana, London.
  • Williams R (1983) Culture and Society 17801950, Columbia University Press, New York.
  • Winkler H (1992) Switching, die Installation der Tagtraummaschine, Hickethier, Knut (eds), Fernsehen. Wahrnehmungswelt, Programminstitution und Marktkonkurrenz. P. Lang, Frankfurt/M.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme Makaleler
Yazarlar

Rıdvan Şentürk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 19 Kasım 2013
Gönderilme Tarihi 6 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 5 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Şentürk, R. (2013). Raymond Williams’ın Televizyon Teorisi. Selçuk İletişim, 5(4), 186-200. https://doi.org/10.18094/si.67570