BibTex RIS Kaynak Göster

Medya-Siyaset- İktidar Üçgeninde Medya Gerçeği

Yıl 2009, Cilt: 6 Sayı: 1, 124 - 143, 19.11.2013

Öz

Medya organları özgür ülkelerde insanların gözü kulağı konumundadır. Fakat bazı durumlarda medya organları bağlı oldukları medya patronu veya diğer güçlerin etkisi altında kalarak haber vermektedirler. Medya organlarının asıl görevleri verdikleri tarafsız haberler ile insanların doğru bir şekilde bilgilenmelerini sağlamaktır. Ancak bu görevlerini her zaman doğru bir şekilde yerine getirememektedirler.

Günümüzde medya organları bir tarafın görüşlerini diğerine göre daha çok gündeme taşımaktadır; bu davranış şekli de basın etiği, ülke gerekleri ve toplum yaşamıyla örtüşmemektedir. Başka alanlarda faaliyet gösterirken medya alanında da söz sahibi olan (çapraz mülkiyet kavramı çerçevesinde) patronlar gerek kendi çıkarlarını korumak gerekse ekonomik ya da siyasi olsun ülke gündeminde söz sahibi olabilmek için taraflı davranışlar sergilemektedirler. Bazen kendi çıkarları bazen de başkalarının çıkarları için medya organlarının serbest hareket etmesine engel olmaktadırlar. Eşdeyişle istedikleri konuların manşetlere ya da ekranlara çıkmasını sağlamaktadırlar. Konunun önemi nedeniyle bu alanda propaganda modeli gibi modeller geliştirilmiş ve ilgililerin dikkatine sunulmuştur.

Bu çalışmada ise taraflı davranış sergilediği düşünülen medya organlarının 2009 yerel seçimleri çerçevesinde nasıl hareket ettikleri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Elde edilen sonuçlardan ise medya organlarının mevcut hükümetler ve muhalefet partilerinden herhangi birinin lehinde ya da aleyhinde davranış sergiledikleri belirlenmiştir. Yapılan uygulama çalışmasıyla da konu örneklerle desteklenmeye çalışmıştır.

 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme Makaleler
Yazarlar

Sedat Şimşek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 19 Kasım 2013
Gönderilme Tarihi 6 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şimşek, S. (2013). Medya-Siyaset- İktidar Üçgeninde Medya Gerçeği. Selçuk İletişim, 6(1), 124-143. https://doi.org/10.18094/si.92184