İletişim sürecinin etkinliğini arttırmada önemli bir kanal olan kitle iletişim araçları, birer kültürel ürün olarak toplumda tutum değişikliği yaratma sürecine etki etmektedirler. Özellikle Türkiye'de kitle iletişim araçları içinde televizyonun izlenme oranının yüksek olması, kitle üzerindeki etkilerinin de fazla olacağı öngörüsüne neden olmaktadır. İzlenme oranları ve yayın sıklıkları nedeniyle, izleyiciler en fazla dizilere ve diziler aracılığı ile verilen mesajlara maruz kalmaktadırlar. Bu nedenle televizyon dizilerinde yer alan kurgusal sosyal mesajlar toplumda belli tutum ve davranış kalıplarının değişimine/gelişimine yol açmaktadır.
Bu çalışmada Türkiye'de en çok izlenme oranına sahip “Binbir Gece” ve “Yaprak Dökümü” adlı televizyon dizilerinde yer alan kurgusal mesajlar, içerdikleri maddi ve manevi kültür çağrışımları bağlamında içerik analizi yöntemi kullanılarak incelenmiş ve değerlendirilmiştir.
Kitle iletişim araçları; sosyal mesaj; maddi kültür; manevi kültür
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Kasım 2013 |
Gönderilme Tarihi | 4 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 4 |