Çekirdek aile yapısı ile birlikte aile içindeki rollerde de değişimler yaşandığı söylenebilir. Özellikle büyük kentlerde nufus planlaması, eğitim düzeyindeki yükselme, ekonomik ve sosyal şartlar gibi birçok nedenden dolayı hanedeki çocuk sayısında bir azalma görülse de yaşanan teknolojik, ekonomik, kültürel ve sosyal değişimlerle birlikte çocukların aile içindeki etkinliklerinin arttığına ve bu etkinliğin özellikle de ailenin satınalma davranışları üzerinde olduğuna dair önemli ipuçları bulunmaktadır. Nufusun önemli bir bölümünü oluşturan çocuklar artık sadece nesillerin devamı açısından değil ekonomik açıdan da önem arz eder duruma gelmiştir. Günümüzde çocuklar ekonominin itici gücü olarak görülmekte ve pazarlama alanında önemli bir hedef grubu oluşturmaktadır. Yaşanan toplumsal değişimler neticesinde geleneksel aile yapısında yaşanan farklılaşmalar ailedeki (hanenin) satınalma kararlarına etkili olan üyelerin farklılaşmasına yol açmış, ailenin tüketim alışkanlıklarında çocuklar geçmişten farklı olarak daha etkin bir konuma yerleşmiştir. Bu durumda çocukların aileleri üzerindeki satınalma kararını etkileme / satınaldırma güçleri farklı ürün kategorilerinin pazarlayıcıları açısından stratejik bir önem sahiptir. Gerek tüketiciye ulaşmada kullanılacak pazarlama iletişimi araçlarının seçimi gerekse seçilen araçlar aracılığıyla iletilecek mesajların yaratılmasında bu genç ve değerli kitlenin anlaşılması zorunlu görünmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Kasım 2013 |
Gönderilme Tarihi | 4 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 6 Sayı: 4 |