BibTex RIS Kaynak Göster

KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK KAVRAMININ PAYDAŞ TEORİSİ VE İLETİŞİM YAKLAŞIMI AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ: BANKALARIN BASIN BÜLTENLERİNE YÖNELİK BİR İÇERİK ANALİZİ

Yıl 2011, Cilt: 7 Sayı: 1, 16 - 35, 19.11.2013

Öz

Günümüzde tüketici bilincinin artması, rekabet ortamının gelişmesi, çevre halkının işletmelerden beklentilerinin değişmesi, ürün ve hizmetlerin kalitesinin birbirine benzemesi karşısında kurumların ayakta kalabilmeleri, birtakım farklılıklara yönelmeleri ile gerçekleşebilmektedir. Rekabet avantajını sağlamak için farklılık oluşturmanın zorunluluk haline geldiği bu çağda, kurumsal sosyal sorumluluk anlayışı ile hareket eden şirketler, bu farklılaşma kriterini elde edebilmektedir. Bu çalışmada amaçlanan, Türkiye'deki finans sektöründe faaliyet gösteren 5 önemli kuruluşun (Garanti Bankası, Türkiye İş Bankası, Yapı Kredi Bankası, Denizbank ve Türk Ekonomi Bankası) belirli paydaşlarına yönelik iletişim amaçları için kurumsal sosyal sorumluluğu basın bültenlerinde ne dereceye kadar kullanabildiğini karşılaştırmalı olarak ortaya koymaktır. Dolayısıyla bu çalışma, Türkiye Bankalar Birliği'nin 2008 yılının Aralık verilerine göre aktif büyüklükleri bazında ilk beş özel sermayeli bankanın, web sayfalarında son iki yılda (01.01.2008 - 31.12.2009) yayınlanan kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri ile ilgili basın bültenlerinin içerik analizini kapsamaktadır. Yapılan çalışmanın sonucuna göre, basın bültenlerinin çoğunlukla toplumsal faaliyetlere yoğunlaştığı ve özellikle sosyal topluluk / çevre ile müşterileri hedeflediği anlaşılmaktadır. Ayrıca bu çalışmanın sonucu, araştırma kapsamına alınan beş bankanın aynı stratejileri uyguladığını göstermektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme Makaleler
Yazarlar

Cihan Becan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 19 Kasım 2013
Gönderilme Tarihi 4 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Becan, C. (2013). KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK KAVRAMININ PAYDAŞ TEORİSİ VE İLETİŞİM YAKLAŞIMI AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ: BANKALARIN BASIN BÜLTENLERİNE YÖNELİK BİR İÇERİK ANALİZİ. Selçuk İletişim, 7(1), 16-35. https://doi.org/10.18094/si.43353