BibTex RIS Kaynak Göster

BİLGİSAYAR, İNTERNET VE VİDEO OYUNLARI ARASINDA ÇOCUKLAR

Yıl 2011, Cilt: 7 Sayı: 1, 122 - 130, 19.11.2013

Öz

Bilgisayar, internet ve video oyunları ile hızla gelişen bir ekonomi sektörünün yarattığı sanal dünyanın çocuklar üzerindeki etkilerine ait tartışmalar giderek ülkemizde de yoğunlaşıyor. Aileler, psikologlar, sosyologlar, eğitimciler, iletişimciler, eğitim teknologları ve akademisyenler tartışmanın taraflarını oluşturmaktadır. Tartışmacıların bir grubu çocuklar üzerinde olumsuz etkileri savunurken, bir grubu faydaları üzerinde duruyor. Eğitimciler ve eğitim teknologları ise bu iletişim ve etkileşim dünyasının yaratıcıları ile işbirliği yapılarak hazırlanacak programların okullarda kullanılmasının çocuklara sağlayacağı kazanımlara işaret ediyorlar. Öyle görülüyor ki, tartışmalar bu konularda henüz teorileri oluşturmakta bir sonuca ulaşmış değil. Bilgisayar, internet ve video oyunlarının çocukların küçük yaşlarda teknoloji ile etkileşime girmesinin zararlarına işaret eden görüşlere karşın, çocukların bu dijital teknolojiye ilgi duyması ve onların bu teknolojiyi kendilerine faydalı haliyle kullanmaları da önemlidir. Ailelerin gerek internet kullanımında, gerek video oyunlarının seçiminde, kontrolü elden bırakmamaları gerekmektedir. 

Kaynakça

  • Akyay S, İnternet Kafelerin Çocuklar Üzerinde Etkileri, www.caginpolisi.com.tr/32/5-6-7.htm, erişim tarihi: 24.03.2010
  • Anderson C A & Bushman B J (2001).Effects of Violent, Games on Aggressive Behaviour. A Metaanalytical Review of The Scientific Literature, Psychological Science, 12, 353-359.
  • Bowman R F (1982) A Pac-Man Theory of Motivation. Tactical Implications for Classroom Instruction,Educational Technology 22 (9), 15-16.
  • Bracey G W (1992) The Bright Future of Integrated Learning Systems, Educational Technology, 32 (9), 60-62.
  • Brown A L (1992) Design experiments: Theoretical and Methodological Challenges in Creating Complex Interventions in Classroom Settings, The Journal of The Learning Sciences, 2 (2) 141-178.
  • Cordova D I & Lepper M R (1996) Instrinsic Motivation and the Process of Learning: Beneficial Effects of Contextualization, Personalization, and Choice. Journal of Educational Psychology, 88 (4), 15-30
  • Duygulu S,Bilgisayar Oyunlarının Olumsuz Etkileri, http://www.tavsiyeediyorum.com/makale_6453.htm, erişim tarihi: 18.03.2011.
  • Gürcan A, http://www.radikal.com.tr, erişim tarihi: 24.03.2010.
  • http://en.wikipedia.org/wiki/video_game_beha vioral_effects, erişim tarihi: 21.05.2010.
  • http://okulweb.meb.gov.tr/35/02959733/dokum an%20arsivi%C4%BONTERNET%20OYUN %20VE%20%C3%87OCUK%20savas.doc,erişim tarihi: 18.03.2011.
  • http://tiport.com/cocuklar-en-cok-hangi-oyunla ri-tercih-ediyor-1187.html, erişim tarihi: 24.03. 2010.
  • Kartha D, Effects of Video Games on Children, www.buzzle.com/articles/effectsof-videogames -on-children.html, erişim tarihi: 28.06.2010.
  • Kurt Squire, website.education.wisc.edu /kdsq uire /research.html,06:44 23 GMT, erişim tarihi: 02.07.2010.
  • Malone T W (1981) Tword a Theory of intrinsically motivating instruction. Cognitive Science 5 (4), 333-369.
  • Odabaşı H F, Kabakçı I ve Çoklar A N (2007) İnternet Çocuk ve Aile, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Öcel N (2002) İletişim ve Çocuk, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayını, No: 15, İstanbul.
  • Özden M ve Yılmaz F (2008) 4-5. Sınıflar İlköğretim Programının İnternet Kullanımına Selçuk İletişim, 7, 1, 2011
  • Etkisinin Aile Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi, VIII. International Educational Technology Conference, 6-9 May 2008, Ankara, s. 695-698,
  • Özer Ö ve Birsen H (2010) İnternet Aracılığıyla Şiddet İçerikli Oyun Oynamayla İlgili Kullanım ve Doyumlar Kuramı Çerçevesinde Yapılan Araştırma, Ömer Özer (ed), Medyada Şiddet Kültürü, Literatürk Yayınları, İstanbul, s. 347-383
  • Provenzo E F (1992) What do Video Games Teach ? The Education Digest 58 (4).
  • Schie Van E ve Wiegman O (1997) Children and Videogames: Leisure Activities, Aggression, Social Integration, and School Performance, Journal of Applied Social Psycology 27 (13), 1175-1194.
  • www.guvenliweb.org.tr, erişim tarihi: 24.03. 2010.
  • www.guvenliweb.org.tr/content/bilgisayaroyunlar, Kaynak: NTV 12-04-2009 13.07 Makaleler, erişim tarihi: 24.03.2010.
  • www.on5yirmi5.com/genel/content-aspx?c=11 481, erişim tarihi: 24.03.2010.
  • www.radikal.com.tr/Radikal.aspx?aType=Radi kalDetayV3&ArticleID=982381&Date=22.03.2010& CategoryID=117, erişim tarihi: 17.03. 2011.
  • www.zaman.com.tr/haber.do?haberno=916205, erişim tarihi: 24.03.2010.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme Makaleler
Yazarlar

Yaprak İşçibaşı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 19 Kasım 2013
Gönderilme Tarihi 4 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA İşçibaşı, Y. (2013). BİLGİSAYAR, İNTERNET VE VİDEO OYUNLARI ARASINDA ÇOCUKLAR. Selçuk İletişim, 7(1), 122-130. https://doi.org/10.18094/si.13259