BibTex RIS Kaynak Göster

SEÇİM KAMPANYALARINDA YÜZ-YÜZE İLETİŞİM TEKNİĞİ OLARAK CANVASSİNG: 2011 SEÇİM KAMPANYALARI BAĞLAMINDA GÜMÜŞHANE ARAŞTIRMASI

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 2, 82 - 96, 19.11.2013

Öz

Seçim kampanyalarında canvassing uygulamalarının etkileri konusunda çok sayıda araştırma yapılmış ve bu çalışmalarda canvassing tekniğinin seçimlere katılım ve seçmen iknası gibi etkilerinin olduğu üzerinde durulmuştur. Genel olarak bakıldığında seçimlere katılım oranlarının düşük olduğu seçim bölgelerinde canvassing uygulamaları seçimlere katılım açısından bir etkiye sahip olabilir. Bununla birlikte seçimlere katılım oranlarının yüksek olduğu Türkiye gibi bölgelerde canvassing tekniğinin seçmen iknası açısından önemli bir etkiye sahip olabileceği düşünülebilir.
Bu çalışmada canvassing tekniğinin seçmen tercihleri açısından etkili olup olmadığı; uygulama biçimi ve bu tekniği kullanan adayların imajları hakkında seçmenlerin nasıl bir algıya sahip oldukları üzerinde durulmuştur. Araştırmada canvassing tekniği ile ilgili olarak etki, uygulama ve imaj olmak üzere üç faktör belirlenmiştir. Yapılan analize göre her bir faktörde yer alan değişkenlerin ortalama ağırlıklarına bakıldığında: canvassing tekniğinin seçmen tercihleri açısından seçim kampanyaları sürecinde etkili bir unsur olduğu sonucuna varılmıştır.

Kaynakça

  • Adams V C ve Smith D J (1980) Effect of Telephone
  • Preferences : A Field Experiment, Public Opinion Quarterly, 44, 389-395. and Woters During
  • a Bergan D E, Gerber A S , Green D P ve Panagopoulos C (2005) Grassroot Mobilization and Voter Turnout in 2004, Public Opinion Quarterly , 69, 760-777.
  • Black J H (1984) Revisiting the Effects of Canvassing on Voting Behaviour, Canadian Journal of Political Science, 17, 351-374.
  • Blydenburg J C (1976) An Application of Game
  • Decisionmaking, American Journal of Politial Science, 20, 51-65. Political
  • Campaign Cross V (2004) Political Parties, UBC Press, Canada.
  • Devran Y (2004) Siyasal Kampanya Yönetimi, Odak İletişim, İstanbul.
  • Devran Y ve Seçkin G (2011) 29 Mart Mahalli Seçimlerinin Siyasal Kampanya Tekniği Açı- sından Değerlendirilmesi, Yusuf DEVRAN (,ed), Seçim Kampanyalarında Geleneksel Medya, İnternet ve Sosyal Medyanın Kullanı- mı, Başlık Yayın Grubu, İstanbul, 167-213
  • Faucheux R A (2002) Running For Office, M. Evans and Campany, New York.
  • Fidan M (2000) Siyasette Güvenilirlik İmajı, Damla Ofset, Konya.
  • Fisher D R (2006) Activisim Inc: How The Outsourcing of Grassroots Campaigns is Strangling Progressive Politics in America, Stanford University Press, Plo Alto, CA, USA. Gerber A S ve Green D P (2000) The Effect of Canvassing, Telephone Calls, and Direct Mail on Voter Turnout: A Field Experiment, American Political Science Review, 94, 653- 663.
  • Green D P, Gerber A S ve Nickerson D W (2003) Gettin Out the Vote in Local Elections: Resolts from Six Dor-to-Door Canvassing Experiments, The Journal Of Politics, 65, 1083-1096.
  • Green D P ve Gerber A S (2004) Getting Out The Vote: A Guide for Candidates and Campaigns, Washington DC USA. Institution
  • Press, Grey J L (1999) How to Win a Local Election, M. Evans and Company, New York.
  • Güllüpunar H (2010) Siyasal İletişim ve Aday İmajı, Eğitim Akademi Kitabevi, Konya.
  • http://www.secim.tk/mansetler/1263_12-hazi
  • ran-2011-secimlerine-rekor-katilim.htm,Erişim tarihi: 12.12.2011.
  • Kağıtçıbaşı Ç (2010) Günümüzde İnsan ve İnsanlar, Evrim Yayınevi, İstanbul.
  • Kalaycı Ş (2006) Faktör Analizi, Şeref Kalaycı (ed), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatis- tik Teknikleri, Ankara, Asil Yayın Dağıtım, 321-334.
  • Kalender A (2005) Siyasal İletişim ve İkna Stratejileri, Çizgi Kitabevi, Konya.
  • Kalender A (2007) Siyasal İletişim Tekniği Olarak Canvassing ve Seçmen Davranışı Üze- rindeki Etkileri, Selçuk İletişim Dergisi, 5 (1), 144-155.
  • Karasar N (1995) Bilimsel Araştırma Yöntemi, 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd, Anka- ra.
  • Kramer G H (1970) The Effects of Precinct- Level Canvassing on Voter Behavior, The Public Opinion Quarterly, 34, 560- 572.
  • Lofy B (2005) Politics The Welstone Way, Universty Minnesota Pross, London.
  • McAllister I (1985) Campaign Activities and Electoral Outcomes in Britain 1979 and 1983, The Public Opinion Quarterly, 49, 489-503.
  • Michelson M R (2003) Getting Out the Latino Vote: How Dor-to-Dor Canvassing Influences Voter Turnout in Rural Central California, Political Behavior, 25, 247-263.
  • Pattie C J ve Johnston R J (2003) Hanging on the telephone? Doorstep and Telephone Canvassing at The Biritish General Election of 1997, Biritish Journal of Political Science, 33/2, 303-322.
  • Shaw C (2009) Campaign Manager: Running and Winning Local Election, Westview Press, Boulder Co, USA.
  • Uztuğ F (1999) Siyasal Marka: Seçim Kam- panyaları ve Aday İmajı, Mediacat Yayınları, Ankara.
  • Wielhouwer P W (2000) Releasing the Fetters: Parties and Mobilization of the African- American Electorate, The Journal of Politics, 62, 206-222.
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme Makaleler
Yazarlar

Hasan Güllüpunar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 19 Kasım 2013
Gönderilme Tarihi 3 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Güllüpunar, H. (2013). SEÇİM KAMPANYALARINDA YÜZ-YÜZE İLETİŞİM TEKNİĞİ OLARAK CANVASSİNG: 2011 SEÇİM KAMPANYALARI BAĞLAMINDA GÜMÜŞHANE ARAŞTIRMASI. Selçuk İletişim, 7(2), 82-96. https://doi.org/10.18094/si.46869