Bu çalışmanın amacı, dergi kapaklarında yer alan haber başlıklarının hangi dilsel yapı ve söylemsel stratejiler uygulayarak kadın kimliğini inşa ettiklerini ortaya çıkarmaktadır. Bu nedenle, Doğan&Burda grubuna ait dergi kapaklarında yer alan haber başlıkları ele alınmakta ve öncelikle diyet ve moda haberlerinde kadın tüketicilerin kalıplaştırılan haber dili saptanmaktadır. Araştırmada, Doğan Burda grubu (Doğan Yayın ve Burda Gmbh ortaklığı) bünyesinde yer alan Elele, Lezzet, Evim, Seda Magazin, Burda dergileri olmak üzere toplam 5 dergi ele alınmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Kasım 2013 |
Gönderilme Tarihi | 4 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 2 |