Using corporate social responsibility before and after crisis situation helps corporations. And as a response for the stakeholders demands corporate social responsibility is a preferred communication strategy. The processes which began with corporate social responsibility, now continues with corporate sustainability strategies. Corporate sustainability is a business approach that creates long-term shareholder value by embracing opportunities and managing risks. Corporate sustainability strategies serve corporate profitablility. Another term is for sustaining corporation is corporate governance. It aims protecting shareholder’s rights and sustaining the economy of corporations. Corporate governance is a system which have rules and regulations for guaranteeing institutional operation and shareholder’s long-term value. Cadbury Report, Greenbury Report and Hampel Report in England, Sarbanes-Oxley Act in United States of America and Corporate Governance Principles of Capital Markets Board of Turkey are some examples of regulations about corporate governance. Within corporate governance, multinational corporations share the responsibilities of governments and they became powerful like governments. Within the power corporation acts like government, they do not manage themselves, they manage and manipulate all their stakeholders. In the new system, corporate governance is a good way for governing others and manufacturing their consent. As a result in this study, a theorical approach on corporate sustainability and corporate governance has been studied and critiques on corporate governance has been discussed
Corporate sustainability corporate governance corporate social responsibility manufacturing consent
Kurumların yaşadıkları krizlerden daha az hasarla çıkabilmeleri ve yaşanabilecek krizleri öngöre-rek aldıkları önlemler günümüz işletmelerinin iletişim stratejilerinde kendilerini var etmektedir.
Kurumsal sosyal sorumluluk bu önlemlere örnek olarak verilebilmektedir. Kurumsal sosyal so-rumluluk ile başlayan süreç yerini kurumsal sürdürülebilirlik stratejilerine bırakmıştır. Kurumsal sürdürülebilirlik; fırsatları kapsayarak ve riskleri yöneterek uzun dönem hissedar değeri yaratan
bir iş yaklaşımıdır. Kurumsal sürdürülebilirlik kurumların sürekliliklerini sağlamaya hizmet eder-ken onların karlılıklarının da sürdürülebilmesini sağlamaktadır. Çıkış amacı kurumun hissedarla-rının haklarının korunması ve ekonomik olarak sürdürülebilmesi olan kurumsal yönetişim kavramı da kurumsal sürdürülebilirliğe hizmet etmektedir. Kurumsal yönetişim, kurumun hissedarlarının
uzun dönemli çıkarı için ve kurumun işleyişinin garanti altına alınması için kuralların ve düzenle-melerin olduğu bir sistemdir. Kurumsal yönetişime yönelik düzenlemeler ise İngiltere'de Cadbury Raporu, Greenbury Raporu ve Hampel Raporu, Amerika Birleşik Devletleri'nde Sarbanes-Oxley
Yasası, Türkiye'de ise Başbakanlık Sermaye Piyasası Kurulu'nun (SPK) yayınladığı Kurumsal Yönetim İlkeleri'dir. Hükümetlerin toplum üzerindeki sorumluluklarını paylaşan çok uluslu şirket-ler günümüzde hükümetler kadar etkili ve güçlü hale gelmişlerdir. Bu güç kurumları kendilerini
yönetmekten çıkarmış, sosyal paydaşlarını da kendi çıkarları doğrultusunda yönlendirmelerine imkan vermiştir. Kurumların sosyal paydaşlarına hükmettikleri bu yeni sistemde yönetim adına üretilmiş kavramlar kurumsal rıza üretiminin bir parçası olarak karşımıza çıkmaktadır. Sonuç olarak bu çalışmada kurumsal sürdürülebilirlik ve kurumsal yönetişime kavramsal açıdan yakla-şılmış ve kurumsal yönetişime yönelik eleştiriler tartışılmıştır.
Kurumsal sürdürülebilirlik; kurumsal yönetişim; kurumsal sosyal sorumluluk; rıza üretimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Şubat 2013 |
Gönderilme Tarihi | 3 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 8 Sayı: 1 |