BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2013, Cilt: 7 Sayı: 4, 23 - 32, 06.01.2013

Öz

Communication, which has been existed throughout the history of mankind, has gained a new dimension in recent years. Rapid change in technology and increasing number of needs and requests led to the development of new means of communication. These communication means, namely internet and social networks via internet, are quite popular nowadays. Thanks to internet and social networks, people have discovered and begun to use new communication opportunities. Unlike traditional mass media, use of social media creates a rapidly expanding domain. Social networks create opportunities for people to share their thoughts and works, and offer a media, which is based on sharing and discussion. In addition to being a user-based environment, social media is also an important tool since it brings people together and increase interaction between them. Institutions and organizations are trying to reach their target audiences and transmit their messages through social media. As well as out of institution, organizations use social media as a rapid and participatory communication tool within institution. With growing number of users, social media became a part or even a focal point of our lives. In this study, social networks and reasons of its usage were examined and social media usage habits were analyzed with a survey applied on Selcuk University Faculty of Communication students

Kaynakça

  • Aksu H, Çankaya, M N ve Candan U (2011) Her Şey Çıplak Bildiğiniz İnternetin Sonu: Web 3.0, Kapital Medya Hizmetleri A.Ş. İstan- bul.
  • Aziz A (2008) İletişime Giriş, Aksu Kitapevi, İstanbul.
  • Bakan Ö (2008) Halkla İlişkiler Aracı Olarak İnternet, Ahmet Kalender-Mehmet Fidan (Ed.), Halkla İlişkiler, Tablet Yayınları, Konya, 373- 389.
  • Bayraktutan G, Binark, M, Çomu T, Doğu B, İslamoğlu G ve Aydemir A T (2012) Sosyal Medyada 2011 Genel Seçimleri: Nicel-Nitel Arayüzey İncelemesi, Selçuk İletişim Derg, 7 (3), 15-16.
  • Dikener O (2010) İnternet Reklamcılığında Web Tasarımı, Aybil Yayıncılık, Konya.
  • Gülerarslan A (2011) İzleyici Reklamla Ne Yapar İnternet Reklamlarına Yönelik Kullanım Ve Motivasyonlar, Tablet Kitapevi, Konya.
  • Karaçor S (2007) Reklam İletişimi İnternet ve Gazete Reklamlarının Etkilerine Yönelik Bir Araştırma, Çizgi Kitapevi Yayınları, Konya.
  • Sayımer İ (2008) Sanal Ortamda Halkla İlişki- ler, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Scott, D.M (2010) The New Rules of Marke- ting and PR, John Wiley and Sons, New Jersey. Şeker T (2005) İnternet ve Bilgi Açığı, Çizgi Kitapevi, Konya.
  • Vural Z (2006) Bilgi İletişim Teknolojileri ve Yansımaları. Yayın No:893, Nobel Yayınları, Ankara
  • Vural Z ve Bat M (2010) Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi

İNTERNET VE SOSYAL MEDYA KULLANIMI ÜZERİNE BİR UYGULAMA

Yıl 2013, Cilt: 7 Sayı: 4, 23 - 32, 06.01.2013

Öz

İnsanlık tarihi boyunca hep var olan iletişim artık yeni bir boyut kazanmıştır. Hızla değişen teknoloji,
giderek artan istek ve ihtiyaçlar birtakım iletişim araçlarının gelişmesini sağlamıştır. Bu iletişim araçları artık günümüzde iyice popüler olan internet ve internet üzerinden sosyal paylaşım ağlarıdır. İnsanlar internet ve sosyal ağlar sayesinde yeni iletişim fırsatları keşfetmişler ve kullanmaya başlamışlardır. Geleneksel kitle iletişim araçlarından farklı olarak sosyal medya kullanımıhızla genişleyen bir etki alanı yaratmaktadır. Sosyal ağlar insanlara, düşüncelerini ve eserlerinipaylaşacakları imkanlar yaratmakta, paylaşım ve tartışmanın esas olduğu bir medya sunmaktadır.
Sosyal medya olarak kullandığımız bu ortamlar, kullanıcı tabanlı olmasının yanında kitlelerive insanları bir araya getirmesi ve aralarındaki etkileşimi arttırması bakımından da önem taşımaktadır.
Kurum ve kuruluşlar da artık ulaşmak istedikleri hedef kitlelere sosyal medya aracılığıylaulaşmakta ve mesajlarını bu yolla iletebilmektedir. Kurum dışına olduğu kadar kuruluşlar,
kurum içinde de iletişimin hızlı ve katılıma açık olarak sağlanmasında sosyal medyayı kullanmaktadır.
Her geçen gün artan kullanıcı sayısıyla sosyal medya artık hayatımızın bir parçası hattaodak noktası haline gelmiştir. Bu çalışma ile, sosyal paylaşım ağları ve sosyal ağlarının kullanımnedenleri araştırılmış ve Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi öğrencileri örnekleminde anketuygulayarak gençlerin sosyal medya kullanım alışkanlıkları analiz edilmiştir.

Kaynakça

  • Aksu H, Çankaya, M N ve Candan U (2011) Her Şey Çıplak Bildiğiniz İnternetin Sonu: Web 3.0, Kapital Medya Hizmetleri A.Ş. İstan- bul.
  • Aziz A (2008) İletişime Giriş, Aksu Kitapevi, İstanbul.
  • Bakan Ö (2008) Halkla İlişkiler Aracı Olarak İnternet, Ahmet Kalender-Mehmet Fidan (Ed.), Halkla İlişkiler, Tablet Yayınları, Konya, 373- 389.
  • Bayraktutan G, Binark, M, Çomu T, Doğu B, İslamoğlu G ve Aydemir A T (2012) Sosyal Medyada 2011 Genel Seçimleri: Nicel-Nitel Arayüzey İncelemesi, Selçuk İletişim Derg, 7 (3), 15-16.
  • Dikener O (2010) İnternet Reklamcılığında Web Tasarımı, Aybil Yayıncılık, Konya.
  • Gülerarslan A (2011) İzleyici Reklamla Ne Yapar İnternet Reklamlarına Yönelik Kullanım Ve Motivasyonlar, Tablet Kitapevi, Konya.
  • Karaçor S (2007) Reklam İletişimi İnternet ve Gazete Reklamlarının Etkilerine Yönelik Bir Araştırma, Çizgi Kitapevi Yayınları, Konya.
  • Sayımer İ (2008) Sanal Ortamda Halkla İlişki- ler, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Scott, D.M (2010) The New Rules of Marke- ting and PR, John Wiley and Sons, New Jersey. Şeker T (2005) İnternet ve Bilgi Açığı, Çizgi Kitapevi, Konya.
  • Vural Z (2006) Bilgi İletişim Teknolojileri ve Yansımaları. Yayın No:893, Nobel Yayınları, Ankara
  • Vural Z ve Bat M (2010) Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme Makaleler
Yazarlar

Başak Solmaz Bu kişi benim

Gökhan Tekin Bu kişi benim

Züleyha Herzem Bu kişi benim

Muhammed Demir

Yayımlanma Tarihi 6 Ocak 2013
Gönderilme Tarihi 3 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 7 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Solmaz, B., Tekin, G., Herzem, Z., Demir, M. (2013). İNTERNET VE SOSYAL MEDYA KULLANIMI ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Selçuk İletişim, 7(4), 23-32. https://doi.org/10.18094/si.92009