İşletmeler faaliyet gösterdikleri toplumun parçasıdırlar. Bu sebeple toplumsal hayatta ortaya çıkan sorunlara kayıtsız kalamazlar. Bu sorunları gidermenin de en iyi yolu kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinden geçmektedir. Bu faaliyetlerin daha geniş kapsamlı, daha uzun soluklu ve faydalı olması için işbirliği içinde yapılması gerektiği iddia edilebilir. İşletmeler belirledikleri ekonomik hedeflerin yanı sıra topluma da faydalı olabilmek adına işbirliği içinde oldukları paydaşları ile kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerine yönelerek daha fazla başarı sağlayabilirler. Bu araştırmada; Brand Finance ''En Değerli 100 Türk Markası 2016' listesinde yer alan Akbank, Garanti Bankası ve İş Bankası’nın işbirliğine dayalı olarak yaptığı kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri değerlendirilmiştir. Araştırmada bankaların kurumsal sosyal sorumluluk projelerinde bireysel düzenleyici olarak yer aldıkları faaliyetlere yer verilmemiş, işbirliği yapılan projelerle sınırlandırılmıştır. Bu sebeple bankaların web sayfalarında yer alan kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinde işbirliğine ne kadar yer verildiği incelenmiştir. Bankaların kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinde işbirliğine dayalı uygulamalar değerlendirilmiş olup, araştırmada örnek olay tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma sonucunda ise Akbank, Garanti Bankası ve İş Bankası’nın KSS uygulamalarında işbirliğinin önemini kavradıkları ifade edilebilir. Her üç bankanın da STK’lar, gönüllülük, iştirakler, topluluklar ve resmi kurumların yanı sıra ulusal ve uluslararası işbirliği faaliyetlerine devam ettiği gözlemlenmektedir.
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ocak 2017 |
Gönderilme Tarihi | 7 Kasım 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 9 Sayı: 4 |