Dini yönelimler son dönemde dünya genelinde bir yükseliş içerisindedirler. Bu yükseliş, modern yaşamın seküler ve tüketim odaklı değer anlayışıyla beraber dini değerlerin de temsil edildiği bir medya ortamının oluşmasına sebep olmaktadır. Dini kurum ve otoritelerin insanlara ulaşması konusunda en yaygın kullanılan medyum olarak televizyon ön plana çıkmaktadır. Modernizm tarafından yönetimsel ve toplumsal alandan uzaklaştırılan dini bilgi ve değerlerin bu alanlara geri dönüş çabaları televizyonda ortaya çıkan dini söylem alanlarında kendini göstermektedir. Bu çalışma, televizyon ve din arasında giderek yaygınlaşan bu yeni ilişki biçimini ve değer alanını değerlendirmeye odaklanmaktadır. Bu bağlamda, İslam dini için kutsal kabul edilen Ramazan ayı içerisindeki dini programlar arasında seçilen “Nihat Hatipoğlu ile İftar” programı üzerinden ve değer kavramı ekseninde nicel ve nitel analiz yapılmıştır. Yapılan analizler vasıtasıyla dini değerlerin ve bunları aktaran vaizin önem derecesi ile ilgili olarak çeşitli sonuçlar elde edilmektedir
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ocak 2017 |
Gönderilme Tarihi | 26 Şubat 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 9 Sayı: 4 |