Kurumsal
markaların müşterileri ile uzun dönemli davranışsal ve tutumsal yönden sadakate
dayalı ilişkiler kurabilmeleri için halkla ilişkiler algısı ve marka imajı en
önemli pazarlama argümanları arasında yer almaktadır. Markalar, tüketicilerin
zihninde yer alan olumlu halkla ilişkiler algıları ile marka imajlarını
geliştirmektedirler. Dahası, markaların halkla ilişkiler uygulamaları,
müşterileri ile uzun dönemli sürdürülebilir ilişkiler kurmalarını
sağlamaktadır. Ayrıca, uzun dönemli ilişkiler kurabilmek amacıyla da hem duygusal
yönden hem de davranışsal yönden sadık müşteriler elde etmeye çalışmaktadırlar.
Bu doğrultuda çalışmanın amacı; markaların halkla ilişkiler uygulamalarının
oluşturduğu algı ile marka imajı ve marka bağlılığı arasındaki ilişkiyi analiz
etmektir. Bununla birlikte çalışmanın bir diğer amacı ise halkla ilişkiler
algısının marka imajı ve marka bağlılığına etkisini incelemektir. Bu bağlamda, halkla
ilişkiler algısının, marka imajı ve marka bağlılığı arasındaki ilişkiyi tespit
etmeye yönelik olarak literatüre dayalı kavramsal bir model oluşturulmuştur.
253 Mobil iletişim markası müşterisine uygulanan anketin verileri kullanılarak
modeldeki değişkenler arasındaki ilişkiler test edilmiş ve kuramsal olarak
ortaya konan hipotezler sınanmıştır. Ayrıca araştırmanın analizinde Yapısal
Eşitlik Modeli uygulamaları, açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi ile
frekans analizi kullanılmıştır. Araştırma neticesinde, halkla ilişkiler
algısının, marka imajı ve marka bağlılığı üzerinde; marka imajının da marka
bağlılığı üzerinde doğrudan, anlamlı etkileri bulunmaktadır hipotezleri
desteklenmiştir. Bununla birlikte halkla ilişkiler algısının, marka imajı
aracılığıyla marka bağlılığı üzerinde dolaylı etkiye sahip olduğu da tespit
edilmiştir.
Bölüm | Derleme Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Temmuz 2017 |
Gönderilme Tarihi | 26 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 1 |