This
paper offers an evaluation of various defintions and taxonomies of visual
rhetoric figures in advertising, alias the persuasion industry. Following the
section that defines visual rhetoric becoming a legitimate research area in the
discipline of rhetoric. visual rhetoric approach in advertising has been evaluated.
In this context, researchers leading the contemporary theory of visual rhetoric
Kennedy (1982), Johns (1984), Durand (1987), McQuarrie ve Mick’s (1996) contributions
have been reviwed. Eventually, the model offered by Philips and McQuarrie
(2004) has been analyzed, which provides a comprehensive taxonomy of visual
rhetoric figures in advertising. The model classifies advertisements by their
form and content; and visual rhetoric figures by schemas and tropes. Each
visual rhetoric figure in the researchers highly cited model has been analyzed
via advertisements selected by purposive sampling method.
Visual rhetoric rhetoric figüre advertising advertising analysis
Bu
çalışmada, ikna endüstrisi olarak anılan reklamcılık alanında kullanılan görsel
retorik figürler tanımlanmış ve bunları sınıflandıran yaklaşımları değerlendirilmiştir.
Antik ikna öğretilerine dayanan retorik çalışmaları içinde görsel retoriğin
meşru bir disiplin haline gelmesi sürecini aktaran bölümü takiben,
reklamcılıkta görsel retorik yaklaşımı açıklanmıştır. Bu bağlamda, görsel
retorik figürlerin çağdaş yaklaşımlarına öncülük eden Kennedy (1982), Johns
(1984), Durand (1987), McQuarrie ve Mick (1996) gibi araştırmacıların yaklaşımları
değerlendirilmiştir. Son olarak, reklamları biçim ve içerik; buna paralel
şekilde retorik figürleri şema ve trop ayrımı temelinde ele alarak reklamda
kullanılan görsel retorik figürlerin kapsamlı bir sınıflandırmasını sunan
Philips ve McQuarrie’nin (2004) modeli incelenmiştir. Yazarların, pek çok
araştırmaya kaynaklık etmiş bu modelinde yer alan görsel retorik figür
görünümleri, amaçlı örneklem yöntemiyle seçilen reklam metinlerinin analiziyle
detaylı bir biçimde açıklanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 14 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 11 Sayı: 2 |