Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

REASONS FOR PREFERRING AIR TRANSPORTATION BY FOREIGNERS: A RESEARCH ON AIRLINE COMPANIES OF TURKEY

Yıl 2018, Cilt: 11 Sayı: 2, 196 - 213, 11.07.2018
https://doi.org/10.18094/josc.430978

Öz

With the speed of air transport, the comfort it provides and the different applications, people are getting more and more preferred flying gradually. With the demand in preferring air transport by the people, the number of businesses among airline companies getting increased. Under the conditions such as the national and international legal regulations in the sector, the heavy costs, the similarity of the offered services forced businesses to compete with each other which results in looking for alternatives to provide an advantage that can be effective in passengers choices on their businesses. Whether or not these alternative services are effective on the passengers should be investigated. Especially, the primary purpose of our work is to determine the factors that are effective when foreigners prefer airline companies. For this purpose, a survey conducted to the foreign students studying at Selçuk University in the Konya. The research results show that “security” is the most important factor that is effective in foreigners' airline preference.

Kaynakça

  • Aksoy, Şafak; Atılgan, Eda ve Akıncı, Serkan (2003). "Airline Services Marketing ByDomesticandForeignFirms: DifferencesFromTheCustomers’ Viewpoint", Journal of Air Transport Management 9 (2003) 343–351Bowen, Brent D. andHeadley, Dean E. (2017).TheAirlineQualityRating 2017. WichitaStateUniversity: Wichita,KS -- 57pÇalışır, Nese; Başak, Ecem ve Çalışır, Fethi (2016)."KeyDrivers of PassengerLoyalty: A Case of Frankfurt-IstanbulFlights", Journal of Air Transport Management, S.53, ss.211-217Çelikkol, E. Soner; Uçkun, C. Gazi; Tekin V. Nadir ve Çelikkol, Şimal (2012). "Türkiye’de İç Hatlardaki Havayolu Taşımacılığında Müşteri Tercihi ve Memnuniyetini Etkileyen Faktörlere Yönelik Bir Araştırma", 4/3, ss.70-81Doganis, Rigas (2006). TheAirline Business, 2. Baskı, Routledge, LondonGerede, Ender (2015). “Havayolu İşletmeciliğine İlişkin Temel Kavramlar” Havayolu Taşımacılığı ve Ekonomik Düzenlemeler Teori ve Türkiye Uygulaması, Ed:Ender Gerede, SGHM Yayını, Ankarahttp://web.shgm.gov.tr/documents/sivilhavacilik/files/pdf/kurumsal/faaliyet/2017.pdfhttp://web.shgm.gov.tr/tr/havacilik-isletmeleri/2063-hava-tasima-isletmeleriICAO, (2004). Manual on TheRegulation of International Air Transport,(Doc. 9626)ICAO (2009). Revıew Of TheClassıfıcatıonAndDefınıtıonsUsedFor Cıvıl Avıatıon, ICAO WorkingPaper, 23 to 27 Novenber 2009, MontrealLaw, Colin(2017). “TheStudy of CustomerRelationship Management in ThaiAirlineIndustry: A Case of ThaiTravelers in Thailand”, Journal of AirlineandAirport Management, 7(1), ss. 13-42Milioti, Christina P.;Karlaftis, Matthew G.veAkkogiounoglou, Eleni(2015). "Travelerperceptionsandairlinechoice: A multivariateprobitapproach", Journal of Air Transport Management 49 (2015) 46-52Tarhan,Ahmet, Canöz, Kadir ve Bakan, Ömer (2013). “Airlines Companies' Usage of Social Media: A Content Analysis of Airlines Companies' Tweeter Messages”, The Asian Conference on Social Sciences Osaka Japan 2013 Offical Conference Proceedings, s.329-341
  • Yaylalı, Muammer ve Dilek, Önder (2017). “Havayolu Ulaşımında Tüketici Tercihlerine Etki Eden Faktörlerin Belirlenmesi”, Uluslararası Ekonomi, İşletme ve Politika Dergisi, 2017, 1(2), ss.75-88Yazıcıoğlu, Y ve Erdoğan, S. (2004). SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Detay yayıncılık, AnkaraWardhana,Adıtya;Syahputra Ve KartawınataBudı R.(2017). "Determinant Factors of Consumer Preferences in IndonesiaAirlinesIndustry", Jurnal Bisnis&Manajemen, Vol. XVIII, No. 1, 11-20Wen, Chieh-Hua ve Lai, Shan-Ching (2010). "Latent Class Models Of İnternationalAir Carrier Choice", TransportationResearchPart E 46 (2010) 211–221Wensveen, John G. (2007). AirTransportation:A Management Perspective, Ashgate Publishing, Burlington

Yabancıların Havayolu Ulaşımını Tercih Etme Nedenleri: Türkiye'ye Ait Havayolu İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2018, Cilt: 11 Sayı: 2, 196 - 213, 11.07.2018
https://doi.org/10.18094/josc.430978

Öz

Havayolu ulaşımı; hızı,
sağladığı konforu ve farklı uygulamalarıyla her geçen gün insanlar tarafından
daha çok tercih edilmeye başlanmıştır. İnsanların havayolu ulaşımını tercih
etmeye başlamasıyla da sektörde hizmet verecek işletme sayısı hızla
çoğalmaktadır. Sektördeki ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeler, ağır
maliyetler, sunulan hizmetlerin birbirine benzemesi vb. koşullar altında
birbiri ile rekabet etmek zorunda kalan işletmeler, avantajlı duruma geçebilmek
için kendilerini tercih edebilmelerinde etkili olabilecek alternatifler
aramakta, stratejiler belirlemektedir. İşletmelerin uyguladıkları bu a
lternatif hizmetlerin
yolcular üzerinde etkili olup olmadığı ise araştırılması gereken bir durumdur.
Özellikle de yabancıların havayolu işletmelerini tercih etmesinde etkili olan
özellikleri belirlemek, çalışmamızın birincil amacıdır. Bu amaçla Konya
ölçeğinde Selçuk Üniversitesinde öğrenim gören yabancı uyruklu öğrencilerle
alan araştırması yapılmıştır.   Araştırma neticesinde, yabancıların havayolu tercihinde
etkili olan en önemli özelliğin “güvenlik” olduğu bulgusuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Aksoy, Şafak; Atılgan, Eda ve Akıncı, Serkan (2003). "Airline Services Marketing ByDomesticandForeignFirms: DifferencesFromTheCustomers’ Viewpoint", Journal of Air Transport Management 9 (2003) 343–351Bowen, Brent D. andHeadley, Dean E. (2017).TheAirlineQualityRating 2017. WichitaStateUniversity: Wichita,KS -- 57pÇalışır, Nese; Başak, Ecem ve Çalışır, Fethi (2016)."KeyDrivers of PassengerLoyalty: A Case of Frankfurt-IstanbulFlights", Journal of Air Transport Management, S.53, ss.211-217Çelikkol, E. Soner; Uçkun, C. Gazi; Tekin V. Nadir ve Çelikkol, Şimal (2012). "Türkiye’de İç Hatlardaki Havayolu Taşımacılığında Müşteri Tercihi ve Memnuniyetini Etkileyen Faktörlere Yönelik Bir Araştırma", 4/3, ss.70-81Doganis, Rigas (2006). TheAirline Business, 2. Baskı, Routledge, LondonGerede, Ender (2015). “Havayolu İşletmeciliğine İlişkin Temel Kavramlar” Havayolu Taşımacılığı ve Ekonomik Düzenlemeler Teori ve Türkiye Uygulaması, Ed:Ender Gerede, SGHM Yayını, Ankarahttp://web.shgm.gov.tr/documents/sivilhavacilik/files/pdf/kurumsal/faaliyet/2017.pdfhttp://web.shgm.gov.tr/tr/havacilik-isletmeleri/2063-hava-tasima-isletmeleriICAO, (2004). Manual on TheRegulation of International Air Transport,(Doc. 9626)ICAO (2009). Revıew Of TheClassıfıcatıonAndDefınıtıonsUsedFor Cıvıl Avıatıon, ICAO WorkingPaper, 23 to 27 Novenber 2009, MontrealLaw, Colin(2017). “TheStudy of CustomerRelationship Management in ThaiAirlineIndustry: A Case of ThaiTravelers in Thailand”, Journal of AirlineandAirport Management, 7(1), ss. 13-42Milioti, Christina P.;Karlaftis, Matthew G.veAkkogiounoglou, Eleni(2015). "Travelerperceptionsandairlinechoice: A multivariateprobitapproach", Journal of Air Transport Management 49 (2015) 46-52Tarhan,Ahmet, Canöz, Kadir ve Bakan, Ömer (2013). “Airlines Companies' Usage of Social Media: A Content Analysis of Airlines Companies' Tweeter Messages”, The Asian Conference on Social Sciences Osaka Japan 2013 Offical Conference Proceedings, s.329-341
  • Yaylalı, Muammer ve Dilek, Önder (2017). “Havayolu Ulaşımında Tüketici Tercihlerine Etki Eden Faktörlerin Belirlenmesi”, Uluslararası Ekonomi, İşletme ve Politika Dergisi, 2017, 1(2), ss.75-88Yazıcıoğlu, Y ve Erdoğan, S. (2004). SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Detay yayıncılık, AnkaraWardhana,Adıtya;Syahputra Ve KartawınataBudı R.(2017). "Determinant Factors of Consumer Preferences in IndonesiaAirlinesIndustry", Jurnal Bisnis&Manajemen, Vol. XVIII, No. 1, 11-20Wen, Chieh-Hua ve Lai, Shan-Ching (2010). "Latent Class Models Of İnternationalAir Carrier Choice", TransportationResearchPart E 46 (2010) 211–221Wensveen, John G. (2007). AirTransportation:A Management Perspective, Ashgate Publishing, Burlington
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Nilüfer Canöz

Yayımlanma Tarihi 11 Temmuz 2018
Gönderilme Tarihi 5 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Canöz, N. (2018). Yabancıların Havayolu Ulaşımını Tercih Etme Nedenleri: Türkiye’ye Ait Havayolu İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma. Selçuk İletişim, 11(2), 196-213. https://doi.org/10.18094/josc.430978