Fransız sineması; dünya
sineması içinde sinemanın doğduğu günden bugüne kadar önemli bir yere sahiptir.
Fransız sinemasının dünya sinemasında önemli yere sahip olmasına ve bir ekol
olarak ortaya çıkmasına etki eden en önemli sebep, 1950’li yılların sonlarına
doğru Yeni Dalga sinema akımının ortaya çıkışıdır. Akım, sanat ile sanatçı arasındaki ilişkiye
farklı bir boyut getirmiştir. Eskiye elveda derken yeninin manifestosunu yazan
bir dalganın kuşağı sinema tarihine adını yazdırmıştır. Sadece Fransız
sinemasında değil tüm dünya sinemasında bir fenomene dönüşen Yeni Dalga;
sinemaya teorik, estetik ve teknik anlamda pek çok yenilik kazandırmıştır.
Godard, Truffaut, Rohmer, Resnais gibi pek çok yetenek ile parlak bir dönem
yaşayan Fransız sineması birçok ülkede sinema sektörünü etkileyen akıma
dönmüştür. Bu süreçte Fransız sinemasının politik yüzünün de ortaya çıktığı
görülür. Politik yüzünün de olduğu görülen bu oluşumun içinde farklı, isyankar,
yaratıcı, devrimci tarzı ve tavrı ile ortaya çıkan bir isim Jean Luc Godard
akımın önemli bir ismi olmuştur. Yapılan bu
çalışmanın amacı, Godard’ın Yeni Dalga Sinema Akımı ile başlayan yenilikçi
yüzünü Godard’ın ideolojik yapısı üzerinden izleyicisine sunabilmektir. Çalışmada
Godard’ın sinema kariyeri ve ideolojisinin çözümlemesi, Godard’ın iki önemli
filmi, Serseri Aşıklar ve Küçük Asker filmleri örnekleminde niteliksel
araştırmanın farklı kolları olan tarihsel, toplum bilimsel ve arketipçi
araştırma yöntemleri ile yapılmıştır.
French cinema has an important place in the world cinema until today, since the birth of cinema. The most important reason that French cinema has important place in the world cinema and being a school in itself is the emergence of the New Wave cinema movement towards the end of 1950's. The movement has brought a different dimension of the relationship between art and artist. As it said goodbye to the old customs, it wrote the name of the history of a moviegoer who wrote a new manifest. Not only in the French cinema but in the world, the New Wave transformed into a phenomenon; has brought many innovations to cinema in theoretical, aesthetic and technical sense. French cinema, which has a brilliant era with many talents such as Godard, Truffaut, Rohmer and Resnais, has become a flourishing influx to the cinema industry in many countries. It appears that the political face of French cinema has also emerged in this process. In this formation, which seems to have a political face, Jean Luc Godard has become an important name of the current name with a different, rebellious, creative, revolutionary style and attitude. The aim of this work is to present the innovative face of Godard, which started with the New Wave Cinema Movement, to the audience through Godard's ideological structure. In the study, the analysis of Godard's cinematic career and ideology was carried out through descriptive analysis research methods, which are the different branches of qualitative research in the sample of Godard's two major films, Breathless and The Little Soldier.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ocak 2019 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 12 Sayı: 1 |